Sunday, October 7, 2012

Holding Out For A Hero


Dah dekat senja jugak dah baru lah sampai Phila, jalan jam gila, tapi sebenarnya sepanjang perjalanan tuh aku tidur aje. Banyak pulak aku tidur sejak aku berhenti kerja nih. Yang seronoknya, aku nih boleh tidur dalam keadaan macamana sekalipun. Aku ada problem ker, aku lapar ker, aku boleh tidur. 

Dan lagi satu malam lah aku terpaksa berlakun kat tagboard/blog, dan walaupun aku cuba untuk tak kasi hints yang aku dah berhenti, tapi deep down aku rasa tak sedap hati aje. Itu yang sengaja aku lepas-lepaskan cakap, nasib baik tak ada sangat orang yang terperasan. Aku berbelah bagi sebenarnya, nak beritahu member-member ataupun tidak. 

Tapi di satu sudut hati aku tuh, ada perasaan bersalah. Bersalah sebab terpaksa berDQ bagai, bersalah sebab terpaksa buat-buat tak nampak, terpaksa buat-buat tak faham, terpaksa buat-buat tak tahu dengan pertanyaan-pertanyaan orang yang macam terhidu pergerakan aku tuh. Aku sebagai seorang celebrity berjiwa rakyat, tak seharusnya berbuat sedemkian, kan? Itu yang aku rasa macam bersalah jer tuh hehehe

Macamana pun, aku beritahu yang besoknya aku off, dan lusanya aku nak ke New York. Itu hints paling besar tuh yang aku dah berhenti kerja. So aku rasa adalah a few yang prihatin, yang boleh agak yang aku mungkin dah berhenti kerja. 

Besok paginya, Daniel talipun aku lagi, masa aku tengah sedap tidur. Nasiblah kan, aku pun tak tahu apa yang aku cakap pun dalam keadaan mamai gitu tuh. Tak ada aktiviti lain dah aku buat hari tuh selain pergi tengok wayang. Aku nekad nak tengok The Bourne Ultimatum, tak apa lah aku rasa janggal nengok sorang-sorang. Sebab film tuh main kat panggung wayang yang banyak panggung tuh, yang ramai orang tuh. Biasanya aku tengok wayang kat panggung yang ada satu panggung aje kan? Sebab tak lah ramai sangat orang yang kelas-kelas.

Aku puas hati sangat tengok The Bourne Ultimatum tuh, aku suka jalan cerita tuh. Kalaulah Jason Bourne @ David Webb tuh betul-betul ujud, dialah aku punya hero. Wakakakakkaak Tak apalah orang lain berherokan Spiderman, Superman. Or even Batman sekalipun. Aku tetap anggap Bourne tuh my all-time favorit hero. 

Yang lebih buat syoknya, walaupun lokasi filem tuh banyak, tapi concentrated kat 3 big cities aje, London, Paris dan New York (macam iklan Dunhill pulak). Yang last masa Bourne balik ke New York sebab nak balas dendam tuh, masa tuh lah aku suka sekali. "This is where it all started, and this is where it's going to end", aku rasa macam Bourne kasi motivasi kat aku aje, macam mengingat kan kat aku jer yang we have almost identical story line. Kisah jatuh bangun di New York City. Itu yang termeremang bulu tengkuk aku. Ish, susah aku nak explain, korang bukannya tahu/faham apa pun.