Monday, October 29, 2012

Selasa18082009


Harinih produktif sikit aku rasa, banyak benda yang aku dapat buat now that aku dah tak onlinesangat dah. Pagi-pagi lagi aku dah ke Pejabat Pos sebab nak ambik kotak untuk hantar barang-barang cenderahati Majlis Bersama Anak Yatim Darul Izzah tu nanti.(Note: kebanyakan entries aku sekarang nih semuanya boring-boring pasal aku terpaksa skip part-part "mengutip derma" untuk majlis tuh)

Aku nih dari sehari ke sehari masih tak hantar jugak barang-barang tuh, buatnya tak sampai sebelum Majlis bermula, habis lah. Bukan Puasa tentu Pejabat Pos sibuk, kan? Harap-harap sampai dengan selamat lah semua barang tuh, kalau tak, lepas Raya lah kot baru diaorang dapat. 

Aku ke bank jugak, simpan duit sesikit duit hasil cuci jubur King Mongkut ekekekeke.

Aku ke Redang Restaurant kat Brooklyn, lunch kat situ sebab dah lama sangat tak ke sana. Dah nak Puasa nih, aku nak meround makan kat semua restoran Malaysia yang aku selalu pergi. Penang kat Upper West Side, Laut kat Union Square, Restoran Jaya, Restoran Skylight, Restoran Malaysia, tiga-tiga tuh di Chinatown yang di Lower Manhattan. Jugak Restoran Pinang di Forest Hills dan Restoran Coco di Elmhurst. Jugak kat Room Service di Chelsea.

Masa diaorang dinner tadi, kitaorang sembang-sembang pasal siapa yang nak dijemput untuk lunch anniversary yang David nak buat untuk mak dia nanti tuh. Then bila aku tanya apa pasal tak nak jemput mak sedara dia, dia katalah yang dia tak suka mak sedara dia tuh pasal dulu masa Thanksgiving Dinner kat apartment nenek David, mak sedara dia tuh tak nak aku datang.

Aku sikit pun tak tahu pasal tuh. Patutlah masa aku nak bersalam, dia buat-buat tak nampak aje. Sentapz aku jadinya bila dapat tahu cerita David, nampak gayanya kalau ada apa-apa ocassions kat apartment nenek David nanti, aku tak nak makan lah.

Balik kerja, macam biasa aku singgah di Jackson Heights, instead of tapau makanan, aku makan aje kat kedai Paki tuh.



[Ini lah rupa nya keadaan dinner aku semenjak dua menjak nih, kat restoran Paki di Jackson Heights]