Thursday, October 18, 2012

Sabtu06122008


For the last 2 weeks or so hampir setiap malam aku minum NightQuils sebelum tidur, a kind of ubat batuk. Lepas minum tuh, dalam 15 minutes gitu, aku akan high, senang nak tidur. Tidur pun lena. 

Tapi semalam aku tak ambik pun ubat tuh, so tak heran lah kalau aku tak boleh tidur langsung. Tah, aku, walaupun tak boleh tidur, aku selamba aje pejamkan mata. Sampai ke pagi aku gitu, tidur, tapi tak lelap. By the time aku sampai ke apartment David/Hal, baru lah aku rasa mengantuk sangat. Mamposlah macamana aku nak buat sebab harinih aku kerja lapan jam, nak menunggu sampai 6 petang tentulah siksa. 

Nasib baik David kata yang diaorang nak ke Roosevelt Mall kat Long Island, so tak ada lah melepak kat apartment sangat nanti. Sementara David ke kedai, aku menyiapkan Hal. Dalam sejam menyiapkan dia tuh, David dah balik pun dia masih belum siap. Mana tak nya, nak memilih pakaian pun satu hal, kena diambil a few pakaian, then baru dipilih. Seluar tak match dengan tshirt lah. Kaler terang sangatlah. Sweater tebal lah, nipislah. The color clashes dengan kaler scarf lah. Stokin tak match dengan kaler bag lah. Seluar tak sama brand dengan tshirt lah.

I mean, for fuck sake, umur dah 50 lebih, cacat pulak tuh, duduk kat scooter aje, badan berkerakah, kuku macam kuku binatang (seriously), apa yang nak bergaya sangat, kan? That I will never understand lah pasal diaorang nih. "Oooo, why don't you wear the sweater I bought for your birthday?", kata David pulak, so, tukar sweater lain. "That jacket you bought last year, that will look good on you", kata dia lagi. Pundeks tul diaorang nih. Nak bersiap nya, mengalahkan janda berhias lagi kaedahnya. Aku? Aku senang jer, capai aje seluar, sweater, jacket, scarf, put on my sunglasses, siap semuanya. Cepat jer, satu ayat jer kan? Ekekekkeke.

Ramai betul orang kat Mall, tak nampak macam ekonomi tengah teruk. Siksa jugaklah nak ke sana sini sebab Hal asyik terlanggar orang aje kerjanya. Masuk Bloomingdale's, masuk Macy's, masuk Nordstrom. Hal yang kat scooter tu pun satu perangai, nak menyelit jugak dia ke mana-mana David pergi. Tak padan dengan cacat dia tuh. Bukan lah aku nih prejudis dengan orang cacat, tapi, fikirlah kan. Dah lah menyusahkan orang, lagipun, dia bukannya nak beli apa pun, takat belek-belek pakaian aje. 

Yang David beli pun, stokin sama kasut. David tu pun satu hal, nak beli kasut sepasang, yang harga tak sampai $90, dekat setengah jam menry. Ditry nya satu persatu, sampaikan salesman tuh naik bengang. Kat Amerika nih, salesperson yang akan pakaikan kasut yang nak dicuba, kita takat duduk diam aje. Berpasang-pasang kasut yang dicubanya. Yang kalau aku shopping, ambik masa tak sampai dua minit aje. Pilih kasut yang aku suka, then beritahu saiz, dan terus bayar. Lain rupanya cara diaorang dengan cara aku. Lain sesangat. 

Kitaorang blah dari Mall tuh dalam pukul 3, aku dah lah mengantuk, perut lapar pulak tuh. Lunch pun makan tuna sandwich aje sekeping, sebelum menyiapkan Hal. Cadangnya nak mintak balik awal tapi sebab aku tak cadang nak ke mana-mana lepas habis kerja, aku teruskan jugaklah tunggu sampai pukul 6.Terus aje aku balik ke rumah, tak singah di mana-mana pun macam yang selalu aku buat kalau Sabtu malam. 

Snow turun pukul 7, tak lah lebat, tak ada accumulate kat tanah pun. Macam hujan salji gitu aje. For the first time aku rasa, aku tidur pukul 9 malam, mengantuk sangat.