Thursday, October 18, 2012

Selasa09122008


Banyak kali aku keluar pagi nih, tiga kali rasa nya. Kali kesatu aku keluar tuh, aku ke Pejabat Pos sebab nak ambik parcel. Aku sampai tuh, ada mamat lain yang manning the counter, so aku tunggu lah sekejap sebab aku ada nampak kerani perempuan Cina tuh kat dalam. Then bila dia nampak aje aku beratur, terus dia yang jaga counter, bila sampai aku punya turn, terus dia suruh aku sign card tuh, dia tak tengok pun.

Terus aje dia ke belakang, ambil parcel aku. And I was like, "wow, how do you know it's mine? Amazing!". Memang pun, dalam ratusan (ribuan?) bungkusan kat main Post Office tuh, dia boleh tahu mana aku punya, without even looking kat kad tuh. Tak sangka sungguh aku, rupanya aku nih terkenal di mana-mana ekekekekeke.

Aku tengok kat kotak tuh ada nama A***d Bin D**d,dari Kajang. Sapa pulak nih, kata aku dalam hati. Tak kan silent reader kot? Sampai rumah, bila aku bukak, ada dalam kotak tuh, kuih siput, sambal bilis (yang mulanya aku ingat serunding), kain pelikat, buku doa, tasbih dan ketayap. Jugak Kad raya, yang menggelembung aje envelopnya. Yang aku ingatkan sure ada ditaruk duit, sampai ketar-ketar kepala aku masa buka envelop tuh. Rupanya musical card, kat dalam tuh ditulis, "Dari Warga Reban Ayam...... and all".

Kali kedua aku keluar sebab nak beli contacts solution, terbeli jugaklah benda-benda lain kat RiteAid tuh.

Yang kali ketiga aku keluar, aku dah nak pergi kerja dah sebenarnya, cuma nak keluar awal sebelum Zohor, sebab nak merempit dulu. So aku ke kawasan ramai Cina tuh, tiba-tiba aku termasuk kedai tabib nih, entah macamana, aku terbeli ginseng extract, sedangkan aku nak beli Fish Oil aje. Bukan satu yang aku beli, sekotak yang ada 30 botol kecik. Nak berkecimpung di bidang meminum ginseng extract pulak lah, kot-kot lagi baik dari minum ubat batuk. Ginseng nih bagus untuk libido kan? Mamposlah, asyik mencanak aje lah pagi-pagi nanti tuh ekekekekeke.

Terpaksa aku balik semula ke rumah sebab nak hantar barang yang aku beli tuh, tak kan nak bawak benda tuh ke apartment David/Hal, malulah aku sebab ditaruk dalam beg plastik yang orang boleh nampak isinya. Alang-alang di rumah, terus aku tunggu sampai Asar aje lah baru pergi kerja, senang sikit tak payah nak sembahyang merata-rata.

Ok, tak payah cerita lah pasal kerja.

Balik kerja, sebab cuaca pun tak sejuk sangat macam selalu, aku decided nak merempit. Tapi aku tak tahu ke mana nak dituju. Mulanya ingat nak ke 72nd Street, Upper West Side, nak makan kat Penang, tapi membazir aje rasanya sebab kat situ mahal. Sambal sotong semalam pun masih ada untuk dinner nanti.

So aku turun kat Lexington Ave/63th Street. Dari situ aku jalan, ikut Fifth Avenue, going downtown.




Dari 63rd, aku lalu kat Rockerfeler Center, so singgah situ sekejap tengok pokok Krismas, sama tengok orang main skating.





Aku tak ke Times Square dan Madison Square Garden pun sebab aku terus aje menyusur Fifth Avenue, tak lah crowded sangat.




[Tak lawa pulak Empire States Building, biasanya dipasang colorful lights]

Then sampai ke area Macy's kat 34th Street, jalan lagi sampai Chelsea punya area. Masa kat situ, teringat kat MamatGQ aje, rasa macam nak lalu depan apartment dia nak tengok dari luar kalau-kalau dia ada, tapi aku tak nak nanti jadi macam stalker pulak kan?


Then sampai ke area Union Square di 14th Street, terus jalan sampai kawasan University Place di 8th Street. Seterusnya sampailah ke West Village kat 4th Street, kat situ aku rasa macam tak best nak merayau sorang-sorang sebab situ kawasan orang muda, banyak bars dan restaurants, memang tempat bebudak muda lepak. So aku terus ambik subway dari situ ajelah.

So, memang jauh aku berjalan malam nih, paling jauh yang pernah aku buat rasanya, lebih dari 60 bloks kesemuanya. Esok aku ada plan lain pulak nih rasanya.