Sunday, October 28, 2012

Isnin,Selasa,Rabu131415072009


Ok, pendek aje lah entry nih kot pasal aku sibuk semenjak dua menjak nih. Hmmmmm.....

So far minggu nih oklah, walaupun aku tak ke mana-mana tapi nampak macam produktif jer aku, online dan offline. Ketiga-tiga pagi aku pergi jogging walaupun sekejap aje. Tak sampai sejam pun kesemuanya, mula dari aku ke playground, lari-lari sesikit, dan ke market untuk beli barang nak masak.

Mode memasak timbul pulak minggu nih, so itu yang makan best aje aku dua tiga hari nih, ada lauk, ada sayur, ada ikan kering lagi tuh. Sambal jer tak ada sebab aku tak ada lesung batu nak tumbuk.

Ok, jogging dan memasak, itu dua aktivities yang membuatkan aku rasa macam best aje. Kalau tak tuh, melepak lah kat bilik sorang-sorang, tak buat apa.

Lagi satu, aku dah decided nak sambung belajar Spanish aku. Dah dua bulan aku langsung tak sentuh buku-buku Spanish, dua tiga hari lepas aku terjumpa iklan mamat nih yang nak kasi tution dengan harga murah. Rupanya dia nih unemployed so dia tolong aku, aku tolong dia kind of thing lah kan? Dah diskus dah, tempatnya kat Starbucks kat Park Slope, rasanya 3 kali seminggu. Murah aje bayarannya, setengah dari yang aku bayar masa belajar kat Cervantes Instituto dulu tuh. So, sebelum minggu ini berakhir, aku kenalah bukak balik buku-buku aku sebab nanti termalu lah pulak kat tutor tuh, aku dah lupa langsung dah apa yang aku belajar selama ini.

Cuma masalahnya satu aje. Masalah besar. Aku sekarang addicted sangat main game kat Facebook tuh. Asyik nak main game tuh aje. Dan otak aku pun sentiasa jalan, fikir nak cari strategy macamana nak cepat naik level. Walaupun buang masa dan tak berfaedah tapi kalau difikir balik, ada jugaklah baiknya main game tuh. Bangga aku dengan diri aku sebab masa tengah main tuh, aku selalu terfikir yang cara aku main, strategy aku, keadaan ladang aku, exactly macam cara hidup aku. Atau cara aku carry my life.

Laa, lupa nak tulis. Satu lagi yang buat aku rasa macam best dan produktif aje, pasal kutipan Yuran dan Derma Majlis Amal Bersama Anak Yatim Darul Izzah tuh dah menampakkan hasilnya. Aku dah bayar dah dan walaupun baru ada beberapa orang yang bayar pendaftaran tapi derma yang diterima pun besar-besar jugak. Ada yang kasi sikit, ada yang kasi beratus-ratus dengar ceritanya, aku tak nak tahu sapa (walaupun hati aku meronta-ronta nak tahu siapa dia ekekekeke) tapi aku ambik kesempatan ini nak mengucapkan berbanyak terima kasih, semoga diberkati Nya.

Jugak kepada a few silent readers yang telah menyampaikan hajat untuk menderma, terima kasih jugak. Gitulah kan, jangan asyik nak baca blog aku aje tapi tak nak langsung melibatkan diri dengan benda-benda mulia macam ni nih. Ini aku dah kasi peluang untuk kita sama-sama menderma, apa salahnya hulurkan sesedikit sebanyak duit dan barang-barang, kan? Ada yang dah empat lima tahun ikut blog aku nih, buat derk aje dari dulu tuh, sentapz aku tau dak? Ekekekekek

Ok, itu ajelah untuk kali ini, semoga dilembutkan hati sesiapa yang baca entry nih untuk menderma, tapi buat-buat tak faham aje. Ataupun mereka-mereka yang nak tunggu last minute baru nak bayar. 
We can't go on 

Pretending day by day
That someone, somewhere will soon make a change
We are all a part of
God's great big family
And the truth, you know love is all we need
[Chorus]
We are the world
We are the children
We are the ones who make a brighter day
So let's start giving
There's a choice we're making
We're saving our own lives
It's true we'll make a better day
Just you and me
Send them your heart
So they'll know that someone cares
And their lives will be stronger and free
As God has shown us by turning stone to bread
So we all must lend a helping hand
[Chorus]
We are the world
We are the children
We are the ones who make a brighter day
So let's start giving
There's a choice we're making
We're saving our own lives
It's true we'll make a better day
Just you and me
When you're down and out
There seems no hope at all
But if you just believe
There's no way we can fall
Well, well, well, well, let us realize
That a change will only come
When we stand together as one
[Chorus]
We are the world
We are the children
We are the ones who make a brighter day
So let's start giving
There's a choice we're making
We're saving our own lives
It's true we'll make a better day
Just you and me

[We Are The World]