Sunday, October 28, 2012

KhamisJumaat1617072009


Biasa aje, macam semalam dan hari-hari yang lain jugak, tak ada apa sangat pun. Cuma aku tak pergi jogging sebab itulah, sayang nak meninggalkan game aku kat Facebook tuh. Entah apa lah yang menariknya aku pun tak berapa pasti, cuma yang aku tahu, main game tuh ada faedahnya jugak.

Dari game tuh aku dapat refleks kan cara hidup, cara fikir dan cara aku conduct life aku, sedikit sebanyak. Itu yang aku rasa rugi aje nak tinggalkan internet tuh, dan di sepanjang ada kelapangan, aku selalu fikir macamana strategi nak kasi cepat naik level (it shows yang aku nih tamak).


David cuti dua hari nih, cuti sebab dia buat colonoscopy. Nak tahu colonoscopy tuh apa, google lah sendiri. Aku pun dah buat sedikit search pasal colonoscopy nih, interesting.

So asyik memerut ajelah dia dua hari nih, langsung tak boleh tinggalkan bilikair sebab dia kata, bocornya tak boleh ditahan-tahan, tiris aje. Itu yang dalam masa dua hari, sampai 5 rolls toilet paper yang dia guna. Siap taruk tv kecik lagi kat dalam tandas. Sampai melucas bontot dia, kata David.

So aku nak menyiapkan King Mongkut, guna sinki dapur ajelah. Nasib baiklah dia tak terberak terkencing bagai, aku pun nak kencing, kena tahan-tahan. Masa aku tengah cuci tangan King Mongkut, aku perasan yang dia perasan yang tangan aku ada kaler kuning, kat celah-celah kuku. Kesan kunyit sebenarnya sebab dua-dua hari nih aku goreng ikan aje (nak cepat sebab nak main game ekekeke), so itu yang kunyit macam tak nak hilang tuh walaupun puas aku sental-sental. Lain kali nak ikuts style yang NR ajar lah, gaul kunyit pakai gloves.

Dia senyap aje mulanya tapi asyik tengok aje jari-jari aku tuh, nak tegur takut gamaknya, takut aku naik angin. Tapi, dia jeling-jeling gitu pun buat aku naik angin sebenarnya, terus aku tanya dia, "What?", sambil aku belek-belek tangan. So aku kata lah kesan kunyit, tak kan kunyit tuh pun boleh bawak mati, aku kata lagi. Memanglah kasar cara aku jawab tapi aku rasa berpadanan lah dengan dia yang lorat sangat tuh.

Dia tak pernah fikir pun agaknya, kalau dia terbersin, terbatuk, selamba aje. Tapi kalau sekali aku terbersin, riuh rendah dia suruh aku pergi cuci tangan. Pandang aku pun jijik semacam aje. Itu yang aku kalau nak terbersin, aku cuba tahan-tahan, tak pun aku ke dapur, buat-buat buka paip air nak cuci something. Sekali dulu tu ajelah aku terbersin nya kat apartment diaorang nih, lepas tuh takut dah aku. Bukan takut apa, takut dipandang jijik.

Dasar sangat kan, jubur dia aku yang cuci, dia tak fikir pun kotornya. Kote dia aku yang jolok dengan tube catherter, dia tak kata kotor nya. Dasar manusia yang tak sedar diri.


David tanya aku samada aku boleh tak kerja sampai pukul 12 malam Sabtu 3 minggu lagi sebab dia nak pergi birthday celebration kawan dia. Birthday tuh dibuat kat luxury boat kat Hudson River, dicharter untuk majlis. Masalahnya King Mongkut tu lah, dia tak boleh tidur lewat sangat, tapi semuanya teruja nak pergi (aku sama King Mongkut lah). Iyalah kan, bila lagi aku akan dapat peluang nak join party kat luxury boat kat New York nih kan? Nak lah aku berlaga-laga bontot dengan orang-orang kaya jugak kan? Tengoklah nanti macamana.

Kawan diaorang yang selalu datang dinner apartment diaorang (couple Mat Salleh sama Thai) baru balik dari France, so diaorang ada kasi cokelat, biasalah tuh. Semalam kasi nya, masa aku dah balik kerja. So terpaksalah aku ke apartment diaorang sebab nak ucapkan terima kasih. David yang suruh, kalau ikutkan aku, tak payahlah sampai nak ke apartment diaorang tuh kan, lagipun cokelatnya cuma sebungkus kecik aje. Tapi David kata aku patut pergi sebab itu macam custom orang kaya-kaya. Aik, aku bukannya kaya, kan? On second thought, haruslah aku pergi sebab caregiver yang sorang lagi tuh tak dikasi apa pun.