Sunday, October 28, 2012

SabtuAhad1112072009


Sabtu

Nyaris aku tak sempat breakfast tadi sebab train lambat. Dah tuh, tukar route pulak. Walaupun aku keluar kerja pukul 7-45, dua jam lepas tuh baru sampai Forest Hills. Weekends memang gitu, selalu sangat routes ditukar, dah lah train tak berapa banyak, pulak tuh semuanya dijadikan local trains, bukan express.

So aku sempat grab roti sebuku, kopi secawan, makan sambil berjalan ke apartment diaorang. Diaorang tak ada plan nak ke mana-mana harinih sebab petang nanti kawan diaorang nak datang, so David akan sibuk nak menyediakan persiapan. Takat nak beli buah, kek, dan nak susun pinggan kat atas meja untuk 4 orang pun macam tugas besar sangat bagi diaorang nih. Gitulah orang kaya punya style.


Dia ke gym so lepas angkut King Mongkut ke katil, aku buat kerja aku, membersihkan apa yang patut. Lepas tuh biasalah, mengurut King Mongkut, sesambil satu tangan lagi dok main cellphone, online. Sejam lebih lepas tuh aku dah letih, King Mongkut kata tunggu David balik ajelah boleh dia tolong aku angkat dia tuh ke scooter. Aku kasi lah dia se-das. Aku tanya dia, since bila aku tak boleh angkat dia sorang-sorang? Aku tahu lah yang dia nak melepak lama kat katil, itu yang dia kasi alasan nak tunggu David balik. Kononnya kesian kat aku sebab nak mengangkat dia, dia tak kesian ker kat aku yang mengurut dia sampai sejam lebih tuh, sampaikan timbul-timbul urat tangan aku.

The rest of the day tuh, lepas lunch, melayan dia tengok tv aje lah sementara David ke hulu ke hilir pergi kedai. Punyalah bosan aku, sambil terlena kat lantai tuh. King Mongkut tuh pulak, dengan tangan yang terketar-ketar, asyik nak tukar channel aje kerjanya. Mulanya aku tolong jugak, tapi lepas tuh aku biarkan aje. Aku tengok aje kelaku dia tuh.

Pukul 4, bila semuanya dah siap, kitaorang tengok movie yang diaorang sewa kat Netflix. Filem Taiwan, tah apa tajuknya aku pun dah lupa, best jugak jalan ceritanya. Pukul 6 aku blah harinih, esok disuruh masuk pukul 11, so bolehlah aku merempit malam nih gayanya.

Macam biasalah aku tak tahu ke mana dah nak perginya. Macam dah tak ada tempat menarik kat New York City nih yang belum aku pergi berkali-kali. Tapi aku kena pergi jugak, at least jalan-jalan gitu. Sebab summer pun macam dah di penghujung, dah pertengahan Julai dah. Summer tahun ini lah yang aku rasa tak ada apa menariknya pun, tak ada concert besar-besar, tak ada pesta menarik. Macam summer-summer lepas.

Nak tengok wayang pun jadi macam malas aje. So aku ke Chinatown ajelah, kalau malas jalan-jalan, aku nak terus balik aje sebab dah dekat ke arah rumah aku. Lagipun aku nak cari barang sesikit untuk buat mengisi beg cenderahati Majlis Amal Anak Yatim nanti tuh. Lagipun, kat Chinatown ada a few Malaysian restaurants, so senanglah kalau aku nak pergi makan, sebab aku pun memang lapar.

So aku merayau-rayau kat Chinatown tu aje lah, masuk a few kedais yang jual souvenir, dapatlah tiga lagi benda, cukuplah 5 items aje dari aku kot, orang lain sure ada nak kasi jugak kan?

On the way ke Restoran Jaya, aku ternampak ada apek nih jual buah (kat Chinatown memang penuh kat tepi jalan orang berniaga), tengok betul-betul rupanya rambutan. Terus aku beli 3 lbs (USD 7 per lb), aku geram kat apek tuh sebab mulanya aku nak rasa dulu, nak tengok samada rambutan tuh lekang ker tidak, iyalah kan, nampak kecut aje semuanya. Apek tuh kata boleh cuba, tapi 50 cent sebijik.



Selamba aje lepas dinner kat Jaya aku bukak kantung rambutan tuh, then aku makan. Sebab restoran tuh tak berapa sibuk, so aku sembang-sembanglah dengan waitresses kat situ, sesambil makan rambutan tuh sama diaorang. Baik orangnya aku nih kan?


Ahad


Laaa, diaorang tak nak ke mana-mana pun harinih. Bosannya lah, dah lah semalam tak keluar. Sebelum aku blah semalam tuh, sibuk kata yang harinih nak at least keluar pergi tengok wayang, filem Bruno.

David ke gym lagi masa aku sampai, dan King Mongkut, belum pun David blah, dia dah mencanak ke bilikair. Biasanya dia akan tunggu dulu sampailah David keluar, tapi agaknya dia sakit perut. Memang pun, terus dia suruh aku angkat dia ke throne sebab dia nak berak. Ada selempek taik kat towel kat scooter. Sementara dia kat bilikair, aku ke Walgreens sekejap ambik ubat yang dia order.

Dalam setengah jam dia kat atas bowl, dia suruh aku buat enema, guna air suam. Tak ada tindakbalas apa-apa pun lepas setengah jam, so dia suruh aku guna Glycerin (suppositories laxative), ubat baru. Macam peluru senapang jer bentuk ubat tuh, kena dimasukkan ke dalam bontot dia. Dua tiga kali dicuba, asyik jatuh ke dalam bowl aje ubat tuh, sebab tangan dia dok terketar-ketar, kesian menengoknya teruslah aku kata, "Let me do it". Terus aku pakai gloves, aku ambik peluru yang nak dibenamkan ke dalam bontot dia. Ubat tuh pendek jer, dalam seinci panjangnya, so susahlah aku nak agak-agak kat mana lubang bontot dia. Kalau buat enema tuh ok sikit sebab muncung botol tuh panjang dalam 6 inci, so aku biasanya cucuk jer kat mana yang rasa lembut, itulah lubang bontot dia.

Tapi dengan Glycerin nih, payahlah pulak nak mengagaknya. A few minutes menjelajahi, dan bila aku dah sure itu lubang bontot dia, aku tonyohlah ubat tuh. Masalah lah pulak sebab kat pintu (bibir?) bontot dia tuh dah ada segerombolan taik yang macam tak sabar-sabar dah nak berhijrah, aku kena tanam ubat tuh dalam-dalam sikit, kalau tak nanti sure akan terhambur keluar pulak, mengiringi pemergian kumpulan taik-taik tuh kan?

Tak sanggup aku nak jolok jari telunjuk aku ke dalam bontot dia, itupun dah demeaning enough kan? So aku biarkan gitu ajelah, lantaklah. It takes up to an hour untuk ubat tuh bertindak balas, so adalah sejam aku boleh melepak kat dapur sesambil tengok tv. Siap aku kasi bantal, aku taruk kat kepala King Mongkut suruh dia bersandar ke sinki. Jahat-jahat aku nih, baik jugak sebenarnya.


Puas menunggu sejam, masih tak ada apa-apa, so King Mongkut suruh buat guna real enema. Aku ikutkan ajelah walaupun dia rasa takut jugak sebab bermacam-macan ubat yang ditaruk ke dalam bontot dia tuh. The moment aku masukkan enema, bersembur air taik keluar, sampai ke dinding pancutannya. kaki aku kena, kaki dia pun kena.

Masa tu lah pulak David balik dari gym, nasib baiklah sebab busuk sangat bau nya, David tak berani nak datang dekat. Puas aku ke sana sini membersihkan, jugak nak mengcover kemaluan King Mongkut kat David.


Lunch pun aku suapkan King Mongkut masa dia kat bilikair, aku paksa dia makan sebab dia tak bermaya langsung. Masa tuh aku sikit pun tak pedulikan bau yang semerbak, selain kesian sangat kat King Mongkut, aku rasa banyak jugak points yang aku dapat kutip. Sebanyak aku kena membersihkan taik kat bilikair, kat badan King Mongkut tuh.

Dan aku pun buat selamba aje makan lunch in between menyelia King Mongkut tuh. Aku tahu yang David sama King Mongkut macam serba salah nak suruh aku makan (sebab ituhari kan ker aku kata aku tak lalu nak makan kalau tengah/baru lepas membersihkan berak King Mongkut). Entahlah, aku rasa sebab aku selalu sangat dah bergelumang dengan taik, aku rasa kalaulah ada taik selambak kat depan aku, aku lalu aje makan kot? Alah, lagipun hidup aku nih pun ibarat taik jugak kan?

So gitulah, sampai ke petang King Mongkut bertapa kat bilikair harinih, dekat 5 jam. Masa aku nak buat catherter pun masih ada sisa-sisa taik kat bontot dia. Balik kerja, aku turun kat 63rd Street, terus aku merayau kat Central Park sekejap. Ramai sangat orang, malu lah aku jalan sorang-sorang, so aku ke Lincoln Square. Hampir tertengok wayang, nasib baik line panjang, so aku blah, pergi 12th Avenue. Kat Hudson River Park. Dari situ aku jalan ajelah menyusuri Hudson River tuh, sampailah ke Chelsea Piers. Jauh jugak aku berjalan, dalam 60 blocks gitu.

Dan sungainya
Bertali arus air mengalir
Bagai takkan berakhir
Dijadikan perlambangan
Tanda setianya percintaan
Dua insan