Saturday, October 13, 2012

03062008


Masa aku tengah jalan-jalan kat Central Park hari Ahad lepas tuh, aku ada terbaca notice yang banyak ditampal kat pokok-pokok dan tiang letrik, yang part of the areas kat situ akan ditutup untuk shooting film When In Rome, a Disney productions.

So Selasa tuh aku pergi lah Central Park, saja jer nak tengok macamana diaorang buat shooting filem. Kat sana-sini aku tengok, banyak khemah, banyak trailers. Tapi, bila aku jalan ke sana sini nak tengok kalau-kalau ada orang tengah shooting, tak ada pulak. So aku melepak aje lah sambil tengok orang. Jauh jugak aku berjalan dalam park tuh, tak lah rasa macam buang masa sangat pun sebab orang lain pun macam aku jugak, ke sana sini melepak.

Bila aku dah nak keluar, nak pergi makan, aku terlalu kat kawasan yang aku tengok, ramai orang tengah berkumpul. Rupanya ada shooting filem kat situ, tapi bukan shooting yang aku nak tengok tuh. Ada shooting lain jugak rupanya, filem Brides War, lakunan Kate Hudson (Fool's Gold, You, Me & Dupree, Almost Famous, How To Lose A Guy In 10 days etc) sama Anne Hathaway (Becoming Jane, The Devil Wears Prada, The Princess Diaries, Brokeback Mountain etc).

So terralit lah aku kat situ dekat dua jam menengok diaorang shooting satu scene yang very simple and quick. Macamana pun, scene yang dua tiga minit tuh pun, hampir sehari diaorang buat. Aku boleh dengar Kate Hudson mengomel pasal kena buat banyak takes, simply sebab ramai orang yang kacau, curious onlookers, termasuklah aku.

Sampai petang aku kat situ, aku blah pun sebab malu kat diri sendiri, macam orang kampung sangat. Macamana pun aku puas hati sebab dapat tengok Kate Hudson sama Anne Hathaway dari dekat.


[Anne Hathaway tengah berpayung]


[Kate Hudson, adegan nih, dia kejar Emma (Anne Hathaway)]


[Anne Hathaway sama Kate Hudson] Tak sangka aku jadi paparazzi kan?





Reporters dari negara-negara lain.