Saturday, October 13, 2012

29052008


Semalam aku ada tulis yang kalau fikiran buntu, nak jalan merayau-rayau pun tak seronok, kan? That exactly what happened to me today, fikiran aku macam buntu gitu, so aku langsung tak ada mood nak keluar ke mana-mana. One of those days lah kan? Aku fikir, aku merayau-rayau ke mana aku suka, aku cuba-cuba membusykan diri aku. Memanglah nampak macam best aje kan? Nampak macam kelas aje kan? Nampak macam happy aje kan? Tapi, no one knows what lies beneath all that. 

Puas aku fikir, akhirnya aku dapat buat kesimpulan yang the root to all my problems, pasal aku penduduk haram di sini. Big deals, kan? Itulah, aku rasa I have some of the ingredients to be successful, to be someone. Or at least to be like you people. Tapi, because of that one big problem, semuanya tak dapat aku buat, tak dapat aku laksanakan. Walaupun hati aku meronta-ronta untuk mencuba. 

Tak payah aku kasi banyak example, cukup satu aje. Kalau aku nih legal, aku dah boleh bukak trading account, aku dah boleh buat Forex. Aku dah ready, tapi...tapi itulah, nak bukak account pun aku tak boleh. 

So, dari situ, banyaklah yang aku fikir, what coud have been, what should have been, what would have been. Last-last aku teringat kat PakCik Arthur jugak, I don't want to end up jadi like him tapi kalau ikut gayanya aku nih, macam itulah kesudahannya nanti nih. 

Entahlah, aku selalu gitu, I get panic attack secara tiba-tiba bila sedar yang diri aku nih's getting older and nobody loves me. Itu pasal agaknya, bila aku dah buntu fikiran tadi tuh, sampai aje kat Forest Hills, aku pergi kat park, aku tidur kat bench.