Wednesday, October 31, 2012

Ahad03012010


Another boring day harinih, macam semalam jugak, aku masuk kerja pukul 11 and by the time aku sampai apartment diaorang, aku dah kenyang sebab baru lepas makan. David kat gym so aku buat kerja slow-slow jer sebab aku tau yang King Mongkut nak buat catherter, lepas tuh nak berak. Kalau aku buat cepat-cepat, sure kena urut dia sebelum David balik.

Twisted habis badan King Mongkut tuh, sampai berpeluh-peluh aku dibuatnya nak mengangkat dan membetulkan dia masa kat bilikair. Iyalah, nak mendudukkan dia kat throne tuh bukan senang, aku angkat badan dia, kaki dia pulak tersepit kat handle jamban. Bila dah letih tuh mulalah aku pakat humban kan aje dia, dia pulak asyik suruh aku betulkan position badan dia.

Lama tuh baru aku terperasan yang "buruk sangat perangai aku nih", dia tuh cacat, apa yang aku nak marahkan dia pulak kan? So aku buat elok-elok, bila kerja dibuat beralus gitu jadi senang sikit. Kalau buat kerja masa tengah merengus, jadi susah sebenarnya.

Aku ingatkan bolehlah aman aku di dapur sambil melepak tengok tv, online. Tapi bukanlah King Mongkut kalau tak menyusahkan orang. Every few minutes aje dia panggil aku, "I need to be repositioned, Joe", "I need to call my mother", "I need to drink", "Get me cranberry pill and chewable Vitamin C". Yang buat tak dayanya, dia tuh dramatik sangat. Towel jatuh ke lantai pun menjeritnya bukan main lagi, mengalahkan bapok nampak tikus lagi. Berlarilah aku ke jamban.

Lepas lunch kitaorang tengok dvd film Spanish, Elsa & Fred. Mulanya aku ingatkan film boring sebab kisah orang tua tapi I was wrong. What a beautiful written script, strong acting, kitaorang suka film tuh.


Biasalah, aku berbelah bagi samada nak terus balik atau nak merempit dulu lepas habis kerja. Biasanya aku tengok wayang dan pergi dinner kalau Sunday, iyalah, baru lepas dapat gaji. Hari lain tuh aku, walaupun makan kat luar, tapi giving yourself a treat lepas dapat gaji tuh rasa macam lain sikit kan?

Sejuk gila, cadangnya nak pergi cari panggung wayang kat Jackson Heights lepas dinner beriyani kat kedai Paki tuh tapi malas pulak nak jalan dalam 12 blocks gitu so terus aje lah aku naik train dan singgah kat 59th Street.

Aku ke Lincoln Plaza Cinema tapi dua-dua films yang aku nak tengok, baru aje nak start. Aku nih kalau nak tengok wayang, aku masuk panggung dalam setengah jam sebelum film main. Kalau ngam-ngam dan walaupun masih dan, aku tak masuk. Sebab malu, ekekekee. Walaupun kat panggung gelap tapi kemaluan aku begermerlapan jugak.

So aku jalan ke Lincoln Square Cinema, dalam 5 blocks away. Aku tengok Sherlock Holmes, film tu aje yang "timing" dia elok. Oklah Sherlock Holmes tuh, walaupun aku rasa macam bosan aje. Pelik aku, biasanya aku suka film-film gitu, ker sebab aku nih semakin tua dan dah terbiasa tengok indie films, itu yang rasa macam tak best aje bila tengok Hollywood film.