Wednesday, October 31, 2012

Sabtu02012010


Boleh tahan lah snow malam semalam, aku bangun pagi, tengok-tengok dalam dua inci snow kat tanah. So terus aku pergi kerja walaupun masih awal. Masuk kerja pukul 11, so lama aku melepak makan kat Twin Donut.

Punyalah tak ada kerja, aku terralit menengok kelaku pekerja-pekerja kat situ. Indian-owned store, so sure ada pekerja India. Ada 2 Spanish-speaking pekerja, sorang lagi Asian-looking guy. Yang lawaknya, diaorang macam tak suka kat pekerja India tuh sebab dia nih banyak songeh, nak memerintah orang aje kerjanya.

Aku almost setiap hari makan kat situ, so aku memang perasan yang Minah India tuh banyak cekadaknya. So, every time Minah India tuh ke bahagian dapur, yang lain tuh mengutuk dia lah. Kesian aku menengoknya. Rasa nak beritahu Indian tuh, nak suruh dia kurangkan songeh, nak suruh diaorang kerja baik-baik. Iyalah kan, aku pernah dulu kerja kat counter gitu so aku tahu sanagatlah macamana. Kalau tak ngam sesama sendiri, letih jadinya nanti.

King Mongkut bersemangat sangat nak ke Mall, lepas buat catherter terus dia suruh aku siapkan dia. Tapi the moment aku sediakan pakaian dia, David ada talipun dari gym, snow turun, so dia kata tak jadi lah nak keluar. Aku happy jugak diaorang tak nak ke mana-mana harinih tapi bosan jugak jadinya, pasal aku terpaksa kena urut King Mongkut tuh lama-lama sikit, sampai David balik dari gym. Nak buat kerja lain, dah tak ada apa nak aku pura-pura kerjakan. Kebetulan pulak vacuum cleaner (yang baru beli bulan lepas) rosak. (Jangan cakap kat diaorang tapi aku tahu, aku yang buat vacuum tuh rosak. Ituhari masa aku vacuuming, aku pakai redah aje vacuum kan fringe karpet diaorang, tiba-tiba ada bau benda terbakar. Lepas dari tuh terus vacuum tuh tak sedut sampah dah)

David tau aku bosan so dia suruh aku ke KeyFood beli barang for lunch. Pergi ke Walgreens jugak ambik ubat King Mongkut.

Lepas lunch David keluar, so aku sama King Mongkut aje lah, tengok tv kat dapur. Punyalah bosannya aku. Nasib baiklah King Mongkut tanya aku kalau-kalau aku nak balik awal, terus aku setuju. Lepas buat catherter, lepas siapkan dia (kawan diaorang nak datang for dinner/tengok video, pukul 6), terus aku blah. Dah dua Sabtu aku masuk kerja sejam lewat dan balik sejam awal. Itu pun terkemput-kemput rasanya. Dulu ok aje kerja 8 jam kalau Sabtu, sekarang nih 6 jam pun macam siksa sangat.

Walaupun sejuk gila, angin kuat pulak tuh, tapi aku turun jugak kat 63rd Street, meround sekali kat Central Park, kat Columbus Circle area. Nasib baik lah tak ter-tengok wayang. Minggu lepas kalau tak silap aku, aku tengok wayang film Romania, tajuk dia Police, Adjective. Review film tuh punya lah bagus tapi for the first time aku tengok ramai orang yang blah awal sebab bosan gila babi film tuh.Tengoklah, mungkin esok aku masuk panggung kot, Sherlock Holmes, It's Complicated, Young Victoria belum tengok lagi nih.