Wednesday, October 31, 2012

Rabu17022010


Ok, sebab aku malas sangat nak update blog, nih aku tulis sikit-sikit pasal my life sekarang nih, yang terlalu lah mundane nya.

1. Since sekarang selalu snow dan cuaca pun masih sejuk, so aku jarang sangat keluar di waktu siang. Kalau keluar pun sebab nak meredah snow, nak ambik gambar. So biasanya aku melepak kat rumah ajelah sampai lepas Zohor, then baru pergi kerja.

2. Aku sekarang nih dah rajin sikit memasak, for the last 2 weeks or so ada lah a few times aku masak. Dan kalau aku malas sekali pun, aku makan salad aje. Bukan salad yang aku beli, tapi salad yang aku prepare sendiri. Tapi, tau-tau aje lah kalau salad yang prepare sendiri nih kan? Lebih banyak lauk daripada greens, lebih banyak tuna, egg salad yang aku taruk daripada lettuce dan romain. So basically salad aku tak kaler hijau sangat sebab banyak taruk chick peas, sliced carrot, mixed-veggie yang aku beli dalam tin.

3. AM sama NekRock, InsyaAllah nak datang New York City pertengahan April nanti untuk melawat aku, diaorang punya favorite Malaysian, so aku dah ambik keputusan nak cuti, walaupun aku belum beritahu David sama King Mongkut. Mayor Bloomberg pun aku belum kasi tahu nih, ekekekeke.

Kalau boleh aku nak cuti seminggu tapi kalau dikasi 5 hari weekdays tu pun dah bagus sangat dah.Aku nak ikut AM sama NR merempit, perempitan kat belah-belah North aje lah, diaorang nak ke South nak ke DC nanti aku tak nak ikut kot. Tengoklah macamana. Kitaorang plan nya nak ke Rome, bukan Rome di Italy tapi Rome di New York state, nun jauh kat atas sana tuh, dekat-dekat Niagara Falls dah.

Nak pergi melawat kawan kitaorang Ila, Minah Singapore yang kawin sama Mat Salleh tuh. Dan aku dah plan yang nak suruh AM sama NR duduk kat rumah sewa aku ni aje lah sebab ada bilik kosong, boleh save banyak duit sikit. Aku dah kasi tahu tuan rumah aku, dan dia setuju nak sewakan bilik tuh for a week or 2. So aku betul-betul look forward lah untuk gathering Melayu-Melayu Berfikiran Mat Salleh nih ekekeke

4. Aku masih lagi alon-alon buat Forex aku tuh dan walaupun aku bukak account dengan Managed-Account company tapi aku monitor jugak pergerakannya. Dalam sesebulan lepas, aku punya basic principal jadi kurang sebab musim cuti diaorang tak trade, so ada a few transactions yang rugi. Tapi sekarang dah ok balik dah, InsyaAllah in a few more weeks, ibut duit aku yang $1500 dulu tuh akan beranak pinak lah. Sekarang nih tengah bunting kot, ada dalam $3000 dah.

5. Dalam dua minggu nih aku ada jugak buat kerja luar yang lain, aku cari kat Craigslist, cuma aku nih macam malas aje nak beria-ia sangat. Both guys yang I worked for tuh baik-baik semuanya.

Itu aje lah kot untuk kali ini.