Thursday, September 27, 2012

For You I Will

12062006


"Hey, you know what? I won't be here long", aku cakap kat Bubu masa nyalakan api rokok dia, this one afternoon masa aku tengah rileks-rileks lepas menyapu di sekeliling deli tuh. 

"Why, you leaving? They are nasty, aren't they?", sambil Bubu juihkan bibir ke arah deli. "You don't like it here, do you? Nobody does!", kata Bubu lagi. "When are you leaving?", dia tanya sambil gelak-gelak. Sambil jenguk-jenguk orang yang lalu lalang. Sempat lagi tuh. 

"Don't tell anyone!", suspen jugak aku dengan dia nih, takut jugak dia akan cerita dengan orang lain.

"They don't know yet?", Bubu tanya aku.

"No, not yet. But they will", aku kata gitu.

"Don't tell them. Just pack your bags and go. You don't have to tell them. Fuck 'em", kata Bubu.

Aku senyap aje lah. Memang ada niat aku untuk blah gitu aje bila dapat gaji nanti. 

"I bet they are paying you with some pocket change", pandai Bubu mengapi-apikan aku. "So when's your last day?", dia tanya aku lagi. 

"I'm leaving next week. Monday's my day off and I'm not coming Tuesday. 

"Fuck them! Just leave!", happy jer Bubu kasi cadangan. "Were you there the other night when I showed them my ass and all? I was so fucked", kata Bubu.

"Yeah I was there", aku senyum aje. Senyum mengingatkan benda hitam legam yam kelam di malam tak berbintam yam membuat aku hampir pitam dulu tuh. 

"I don't care if I go to jail, just don't fuck with me. They should know by now", kata Bubu sambil menjuihkan bibir dia. Dia maksudkan Michael sama bini dia. 

"Do it again Bubu. Before I go", sajalah aku kata gitu.

"I will", kata Bubu.