Sunday, October 21, 2012

Ahad15032009

Walaupun masuk kerja pukul 11 harinih tapi aku keluar awal jugak, sampai Forest Hills dalam pukul 9-45 pagi. Lama lah aku melepak sesambil breakfast, sesambil baca paper. David dah ke gym masa aku sampai tuh, King Mongkut bersaorangan sejak 9-30 lagi. 

Rupanya dia terberak atas scooter, so teruslah dia suruh aku angkat dia ke throne. Dia suruh aku taruk enema ke bontot dia, aku kata bontot dia kena dibersihkan dulu sebab sure taik bersepah. Aku jirus air, aku kasi taik tuh cair, barulah aku nak bersihkan. Marah dia kat aku, sampai meraung gitu sebab aku kesat kuat sangat bontot dia. Hangat lah aku kan? Aku beritahu dia yang taik tuh kering, so kena lah aku sental kuat-kuat. Baru lah termasuk kat akal dia kot. Geram aku dibuatnya, lain kali kalau dia terberak gitu lagi, aku nak basuh guna bleach aje, baru dia tahu, ekekekeke. 

Nasib baiklah lepas dia berak, dia tak suruh angkat dia ke katil untuk diurut, macam selalunya tuh kalau lepas berak. Lama David kat gym harinih, pukul 2 baru balik. Dia ke rumah kawan dia dulu rupanya. Lepas lunch kitaorang tengok dvd film apa tah, Floored By Love kalau tak salah judulnya. Cerita pasal dua orang perempuan lesbian (Chinese yang asal dari Malaysia sama dengan awek Jepun) kat Vancouver, Canada. Best jugak ceritanya, David suka cerita-cerita dari Asia nih. Itu yang dia tanya aku kalau-kalau aku nak pergi tengok wayang Tokyo Sonata yang baru main kat International Film Center, sebab dia kata dia nak tengok cerita tuh nanti.

Itu yang aku dapat idea nak tengok wayang tuh sebab seharian aku dok fikir, apa lah nak buat habis kerja nanti. Aku tak nak lah terus balik ke rumah aje sebab minggu nih aku kerja teruk jugak, so kenalah at least merewardkan diri aku sikit, kan? Cadangnya nak merayau-rayau kat Central Park aje sebab aku macam dah tak tahu ke mana nak pergi. So lepas kerja teruslah aku turun kat 34th Street, nak ke Macy's dulu. Kena lah shopping sesikit kan, sebab tadi dapat gaji seminggu punya, dekat seribu, ekekkekee. 

Mahal-mahal pakaian kat Macy's, diskaun pun secopet aje, so aku ke Daffy, store yang jual pakaian Itali yang diskaunnya sampai 70%. Ya ampun punyalah ketar kepala aku menengoknya pakaian dan jackets kat situ, murah-murah semuanya. Lawa-lawa pulak tuh, semuanya perbuatan Itali. Aku ambik seluar sekeping, murah jer, $30, harga asal $150. Then rembat baju perbuatan very fine merino wool katanya, sekeping, $20, harga asal $150. Hampir aku terrembat satu jacket nih, lawa siot, nipis aje, sesuailah untuk Spring. Harga asal $450 tapi dijual dengan harga $89 aje. Tapi bila fikir yang aku nak tengok wayang lepas tuh, tak kan nak bawak beg yang sure lah besar sebab isinya jacket, itu yang aku tak jadi ambik tuh. Lagipun iman aku masih agak tebal masa tuh, walaupun ada tiga kali aku ambik jacket tuh, then letak semula. Aku memang kena beli satu lagi jacket sebab Spring nih aku cuma ada satu jacket nipis, yang lain tuh tebal-tebal jugak, malulah nanti masa-masa Spring pun pakai jacket Winter kan? So $50 ajelah yang aku terbelanja tadi tuh.Tak apa lah, lain kali pasti aku akan ke situ lagi.

Dari situ, aku jalan kaki aje ke West Village kat West 4th Street. Aku ikut 5th Avenue, cadangnya nak melencong sekejap masa kat 18th Street sebab aku ada baca paper, Ugly Betty ada buat shooting kat situ malam nih. Angelina Jolie pun tengah shoot filem jugak kat area Chelsea tuh. Tapi sebab aku dah agak terlewat, aku terus ajelah jalan, sampai panggung pun dah pukul 7, ngam-ngam aku masuk panggung, wayang terus mula. 

Packed panggung tuh, mungkin sebab opening day kot. Kisah satu keluarga Jepun kat Tokyo, sihusband kena laid off, tapi dia tak kasi tahu family dia sebab malu. So dia berlagak macam dia kerja sedangkan dia ke hulu ke hilir cari kerja lain. Then dia kerja jadi tukang cuci kat mall, sampailah satu masa dia bertembung dengan bini dia. Oklah filem tuh, cuma aku tak suka jalan cerita nya, typical cerita orang Jepun yang nak jaga muka sangat, then bila ada masalah sikit, mula lah nak bunuh diri. Tak ker bodoh? Itu yang tak masuk kat akal aku tuh, yang membuatkan aku tak suka filem tuh. Panjang pulak filem tuh dua jam lebih, pukul 9-30 pm baru habis. Balik rumah aku melepak aje lah, lega rasanya yang akhirnya minggu ini berakhir jugak.