Sunday, October 21, 2012

Sabtu28032009


Lif rosak pagi tadi so hampir dikansel plan kitaorang nak ke mall. Iyalah, tak kan nak usung King Mongkut tuh dari 7th floor ke basement tempat parking kereta, kan? Adalah sejam lebih kitaorang tunggu, baru lah lif elok semula, so pukul 12-30 barulah dapat kitaorang turun. Ke Roosevelt Field Mall lagi harinih walaupun minggu lepas dah pergi. Aku punyalah bosan nya, bengkek jer nak kena mengekor diaorang tuh. Yang buat lama masa David kat Dick's, dia nak beli shorts pun sejam lebih memilihnya. Itupun cari yang paling murah sekali. 

Balik semula ke Forest Hills dah dekat pukul 4, aku makan sandwich sekeping aje sebab dah lewat, nanti kalau makan banyak sure dah tak larat nak dinner. Makan banyak maksud aku tuh, makan dua keping roti yang ditaruk tuna sandwich. Plan aku nak pergi shopping kat Macy's harinih tapi tak dapat balik pukul 5 sebab nak menyiapkan King Mongkut, nak buat catherter lagi. Pukul 6 lebih baru selesai, tak kisahlah sebab esok aku masuk kerja lewat sejam. 

Terkejut tokay Pinang Restaurant tuh sebab aku datang lagi makan kat situ malam nih. Makan mee goreng aje, selebihnya tapau. Dia tanya aku, tak jalan-jalan ker di malam hari Sabtu macam nih? Aku kata lah yang aku jalan-jalan lah nih, itu yang ke restoran dia tuh. Aku beritahu jugak yang diaorang aje lah kawan aku yang kat sini. Gelak tokay tuh kat aku. Gelak kesian agaknya. 

Aku turun kat 59th Street/Lexington Avenue, dari situ aku jalan ajelah sampailah ke Times Square. Penuh sesak dengan orang tapi jiwa aku kosong, so terus aku balik ajelah. Melepak kat bilik aje lah akhirnya.