Sunday, October 21, 2012

Selasa17032009


Agaknya aku sorang aje yang akan terus sambung belajar Spanish 1.3 nanti sebab so far belum ada sesiapa yang register. Masing-masing semua kata tak dapat nak continue dah, ada aje alasan masing-masing, cuma MakCik Itali tu aje yang akan register. Masalahnya dia nak terus lompat ke kelas 1.4 sebab dia kata tak ada apa sangat Kelas 1.3 nanti, dia nih senanglah sebab bahasa Itali dekat nak sama dengan bahsa Sepanyol, itu pasal kacang aje bagi dia.

Aku kena pujuk Jane, Minah Korea tuh, ajak dia join kelas akan datang sebab dia aje yang kata dia mungkin nak terus continue. Larry pulak belum confirmed, yang lain-lain tuh pun confirmed jugak tapi confirmed tak nak sambung belajar dah.

So tadi sebab aku sampai Institute tuh awal pagi, jadi aku teruslah register untuk Unit 1.3. Aku register jugak untuk online lesson AVE1.3, so kena bayar $336 semuanya, itu pun lepas tolak 25% diskaun sebagai returning student, dan jugak sebab bayar awal.

Minggu depan hari Selasa exam kitaorang, Khamis pulak cuti, so kelas seterusnya Selasa minggu yang satu lagi. Aku sama Sally asyik dok plan, nak kasi excuse apa lah sebab masing-masing tak nak datang untuk exam. Dia oklah sebab dia tak nak continue dah, tapi aku yang nak terus belajar Unit 1.3 nanti, tak bolehlah aku tak datang exam kan? Tengoklah macamana, aku cuma ada seminggu jer lagi nih untuk mentelaah, aku tak konfiden langsunglah exam kali nih, harus aku fail nanti tuh kot.

CikGu kitaorang ada plan nak buat makan-makan bila habis exam tuh nanti, memamng itu tradisi nya Instutute tuh, setiap kali habis exam, akan dibuat jamuan makan. Tapi berapa kerat aje yang akan datang nanti tuh, tadi pun cuma 9 orang aje yang datang kelas.

Harinih St Patrick's Day, so banyak jalan yang ditutup sebab ada Parade dari pukul 11 sampai 4 petang. Since kelas aku di East Side, aku kena menyeberang 5th Avenue untuk ke West Side, untuk ke subway station. Terpaksa ke 42nd Street dulu baru lah dapat melintas jalan sebab itulah, semua jalan ditutup. Aku tak tengok sangat pun Parade tuh sebab susah nak lalu, ramai orang. Aku tengok gitu-gitu ajelah dari jauh. Brought back some swet memories masa aku muda-muda dulu, masa kat UK.








Tadi masa diaorang dinner, aku ada beritahu David yang awal bulan depan aku nak cuti sehari sebab ada kawan nak datang New York. AM nak datang sini for 6 days so aku rasa aku nak lah spend satu hari suntuk dengan dia, iyalah kan, AM tuh dari pendalaman Oklahoma, sapa yang nak pimpin tangan dia masa melintas jalan nanti kan? Kat New York nih banyak kereta, kan? Ekekekkee.

Tapi King Mongkut macam resah aje bila aku kata aku nak cuti tuh, so aku rasa aku tak dapatlah nak ambik off. Tak apa lah, aku boleh jumpa AM pagi-pagi sampai tengahari aje lah nanti tuh, sebelum aku pergi kerja. Atau malam-malam lepas aku balik kerja.