Sunday, October 21, 2012

RabuKhamis2526032009


Rabu

Tenang rasa kepala otak aku bila memikirkan yang seminggu nih aku tak perlu risau pasal Spanish, pasal nak kena buat homeworks, pasal nak kena bangun pagi untuk ke kelas. Macamana pun mintak-mintak ada lah kelas Unit 1.3 nanti sebab selain dari nak teruskan sambung belajar, adalah aktiviti aku yang lain, kan? Akan rasa boring sangat hidup aku kalau tak ada kelas nanti, tak ada menariknya hidup aku, iyalah, saban hari pergi kerja. Dengan aku ada kelas, at least adalah kelainan sikit, kan? Itu sebab utama apa pasal aku ambik kelas Spanish tuh sebenarnya, selain dari minat aku pasal nak belajar bahasa.

So, bila dah tak ada nak fikir pasal kelas, tak ada apalah aku buat. Dari pagi aku asyik melepak kat katil. Nak pergi jogging pun malas, sebab dah agak lewat, walaupun cuaca elok kat luar.

Lepas Zohor teruslah aku ke Forest Hills, ke Pinang Restaurant. Tak ramai orang pun, masa aku sampai tuh aku tengok tokay tuh tengah kusyuk buat something, so aku intai dari belakang dia. Rupanya dia tengah tekun menggores scratch card lotteri, banyak kad yang dia beli. Nak cepat kaya rupanya tokay tuh. So aku tak tegur pun dia, dah lama masa aku makan mee goreng, barulah dia sedar aku ada. So sembang-sembang dengan dia, sampailah pukul masa aku nak blah. 

Ada lagi setengah jam sebelum aku masuk kerja, mulanya nak ke library tapi malas pulak nak melintas jalan, so aku melepak mengopi lah pulak. Sabar jer lah aku nih, dari satu kedai makan ke satu tempat makan aku melepak.

Masa buat catherter kat King Mongkut, aku beritahu dia yang setiap kali dia nak habis kencing, ada cecair putih kuning, milky gitu, macam susu pekat manis, yang keluar. Banyak pulak tuh. Dari dulu lagi sebenarnya, dulu aku ada beritahu dia, dan aku ingatkan benda tuh air kencing yang bercampur dengan lubricant yang disapu kat tube catherter tuh. Tapi, tak lojiklah pulak sebab tak banyak lubricant tuh, sedangkan cecair putih kuning tuh banyak keluarnya. So aku beritahu King Mongkut, dia panik jadinya sebab dia sambil baring, manalah dia nampak kaler cecair tuh, dan bila dengar cerita aku yang memang selama ini banyak benda putih kuning tuh keluar, lagilah dia panik. Terus dia suruh aku talipun Doktor dia, tak ada dijawap pulak. So King Mongkut beritahu aku yang akan datang, masa buat catherter, jangan ditekan dah perut dia, tengok macamana jadinya. Masalahnya, kalau perut dia tuh tak ditekan, tak habis kencing dia tuh keluarnya.

Habis kerja tadi, aku ke 45th Street/9th Avenue, kat area Hell's Kitchen. Aku naik E train, so tak jauh sangat kena jalan kaki. Aku ke restoran Indonesia, Bali Nusa Indah nama restoran tuh. Tak jauh dari Times Square, kat deretan restoran-restoran international, kat area nih banyak theaters. Kosong aje restoran tuh, ada dua orang aje makan, pelik jugak aku sebab kat restoran-restoran lain aku tengok semuanya penuh.

Tapi bila aku tengok harga kat menu, mahal-mahal semuanya. Tak lah aku pelik sangat sebab situ memang kawasan orang kaya makan. So aku order lontong sayur, aku suruh tapau lontong sama kuah satay (kuah kacang) sebab cadangnya aku nak nak ambik gambar, then taruk kat blog, then nak tipu, nak kata itu kuah kacang yang aku masak sendiri. Sebab dari dulu sampai sekarang, tak berbuat-buat lagi kuah kacang aku dulu tuh, entah-entah kacang tanah yang aku beli dulu tuh dah tumbuh jadi pokok kacang dah agaknya. Tapi, bila aku bukak, bila aku tengok, cair sangatlah pulak kuah kacang tuh, kacangnya hancur sangat, tak macam kuah kacang yang orang Malaysia buat. Macam cirit katak jer gayanya kuah kacang diaorang tuh. Terkejut jugak aku bila nak bayar, semuanya tuh $25.

Aku merayau jugaklah kat area tuh lepas keluar dari restoran tuh, David ada pesan kat aku tadi suruh tengok-tengok Ritz Club, satu club yang Madonna sama Anderson Cooper (diaorang berdua nih kawan baik) selalu pergi. Manalah tahu kalau-kalau terserempak dengan diaorang kan? Then aku terus ajelah jalan ke Times Square, pitam aku menengok ramai orang, terus ajelah aku balik.

Khamis

Harinih, macam semalam jugak, aku tak buat apa-apa pun. Macamana pun, aku nak tanda kat blog aku nih, yang harinih aku ada buat something yang mulia, yang terpuji. Tak nak lah aku tulis apa benda nya yang aku buat, mulia nya benda tuh sampaikan aku tak fikir kan sangat pun. Mudah-mudahan Allah terima perbuatan aku tuh, dan mudah-mudahan benda tuh jugak jadi pendinding dari segala susah payah untuk di masa akan datang. Amin.

Lainnya tak ada apa lah, sama macam semalam.