Sunday, October 21, 2012

IsninSelasa2324032009


Aku spent my whole morning mentelaah Spanish lessons aku harinih, aku mula dari lesson yang mula-mula dulu. Puas aku mencari cd, entah ke mana hilangnya, cuma ada satu aje. Masa aku pindah bilik dulu tuh, sure nya lah aku tertaruk one of the cds tuh kat tempat lain. Tak kuasa lah aku nak membongkar mencari cd tuh, aku dah tengah panik, masa pun dah tak banyak, banyak benda yang aku kena belajar, so takat ulangkaji mana yang sempat aje lah.

Balik kerja, lepas makan etc, aku cuba sambung belajar, tapi tak dan lama, aku rasa mengantuk pulak, so aku fikir, baik aku tidur ajelah, dan set kan jam pukul 5 pagi esok. Bolehlah aku belajar di keheningan pagi, kan? Susahlah pulak nak tidur, Nightquils pulak dah habis untuk diteguk, dalam pukul 1 tuh aku masih belum dapat melelapkan mata.

Pukul 2 lebih aku terjaga, aku mimpi. Merungut aku sebab aku mimpi abang aku, tak berubah perangai abang aku nih, nakal macam masa kecik-kecik dulu, nak mengacau aku aje kerjanya. Dalam mimpi tu lah. So aku telan TylenolPM dua bijik, tak lama tuh barulah aku dapat nyenyak.

Pukul 5 alarm yang aku taruk jauh kat hujung dan bawah katil tuh pun berbunyi. Aku bangun, aku engsotkan ke pukul 5-15, pas tuh sambung tidur semula. Awal sangat pukul 5 nih, kata aku dalam hati. Masih ada banyak masa. 5-15 berbunyi lagi alarm tuh, so aku bangun lagi, aku engsotkan ke pukul 5-30 pulak, dan aku lepak lagi. Tiga empat kali gitu, bila alarm berbunyi, aku engsotkan for another 15 minutes, sampailah 6-30 bila Subuh pun dah nak habis. Sanggup tuh bangun untuk mengengsotkan alarm, memang degil orangnya aku nih. Degil, tapi berangan-angan tinggi, ekekekkeke.

Dapatlah dalam sejam lebih sikit aku membuat persiapan terakhir, baca dan menghafal mana-mana yang patut. Siap aku buat toyol lagi tuh, tulis kecik-kecik mana-mana yang aku tak sempat nak menghafalnya. Kat mana lah aku nak taruk toyol aku tuh nanti.

Singgah RiteAid sekejap sebab nak beli pinggan kertas, cawan etc, itu aku kena bawak semua tuh, sebab dulu tuh aku yang bawak benda-benda gitu. Nak harapkan yang lain, sure diaorang tak ingat. Turun dari subway kat Rockerfellar Center, aku ke Magnolia Bakery, beli sedozen aje cupcakes kali ini, tak nak membazir macam dulu tuh, beli sampai 2 dozen.

Laaaaa, tak ada lah susah sangat exam nya pun sebab ada jugak part-part yang multiple choice. Lagipun, soalannya bermacam bentuk, buat essay, jawab email, so kalau tak reti sangat buat yang ini, boleh buat yang itu dulu, kan? Nasib baik aku bawak bekal toyol tadi tuh sebab walaupun aku tak guna tapi aku cuba ingat-ingatkan apa yang aku tulis, aku ingat nama toyol aku rupanya.

Biasalah, bila siap aje exam, baru terperasan yang kita ada buat silly mistakes, kan? The moment aku hantar aje kertas exam aku, baru aku tersedar yang satu part tuh aku salah semua, ada lah dalam 5 soalan. Ralat aku dibuatnya, tak apa lah, yang lain-lain tuh aku puas hati.

Masa break, aku turun ke Admin sekejap sebab nak tanya pasal next Unit, bila mula nya. Nampak gayanya kelas akan dikansel sebab so far cuma ada 3 orang yang enrolled, dua orang tuh pun bukan dari kelas aku gamaknya. Diaorang nak kan at least 6 students untuk setiap kelas. Macamana pun diaorang kata yang masih ada lagi dua minggu, lagipun akhir bulan ini Institute Cervantes tuh akan buat Open House. Diaorang pun pelik apa pasal kelas kitaorang aje yang tak ada orang nak continue belajar dah. Masing-masing ada hal dan plan diaorang, aku kata gitu. Diaorang suruh aku join kelas lain tapi masa pulak tak sesuai sebab kelas lain yang level aku nih, semuanya dibuat waktu petang.

Diaorang akan talipun aku dua tiga hari sebelum kelas mula, samada akan dikansel atau sebaliknya. Next session mula April 7th. Kalau kelas tak ada, diaorang akan refund aku. Macam tak best aje mendengarnya. First sebab kalau diaorang refund, sure guna check. Aku mana ada bank account, account yang aku ada, itupun account NR. Nampak gayanya burn ajelah $336 aku tuh, kalau tak ada kelas nanti tuh. Keduanya, kalau aku stop sekarang, susah dah lah aku nak sambung balik nnati. Belajar bahasa nih memang susah nak ingat, tapi senang nak lupa. Macamana pun aku kasi cadangan yang aku akan tunggu session yang lagi satu ajelah, yang akhir bulan 5 nanti, without them having to refund me. Tengoklah macamana nanti.

Anna, CikGu kitaorang tuh suka menari gamaknya, masa makan-makan lepas exam tuh, dia asyik ajak menari aje, pasang lagu Spanish kuat-kuat. Lama jugak aku melepak sesama diaorang, iyalah, lepas nih masing-masing membawak diri. Michael dah nak terbang ke Spain, Sham nak ke London, Zeynep nak ke South America, Tomsin nak balik Vermont, Jade nak cuti ke Tennasse. Maria pulak dia akan terus lompat kelas ke Unit 1.4, sebab dia ada ambik test baru nih, dia layak naik kelas. Larry aje yang tak ada nak ke mana, tapi dia tak nak sambung dah belajar buat masa nih.

Aku blah dalam pukul 1-30 pm, harap-harap ada lah khabar gembira nanti tuh. First pasal result exam, keduanya pasal kelas 1.3. Aku singgah kat Jackson Heights, mungkin sebab aku kenyang kot, itu yang tak habis aku makan tengahari tadi tuh. Biasanya kalau aku makan beriyani kat kedai Paki tuh, sampai mengjilat jari.

,


[Gambar nih tak boleh dibesarkan, gambar yang lain-lain kat bawah nih boleh dienlargekan]