Sunday, October 21, 2012

Isnin30032009


Lupa nak tulis, semalam masa dinner kat Redang Island Restaurant, masa nak balik, aku terberjumpa this one Chinese guy, a Malaysian. Sebab tak sempat borak lama, dia ajak jumpa inihari. Sebab dia nak tanya aku pasal kerja aku. Dia pun buat kerja bodoh-bodoh macam aku jugak, cuma kerja dia jauhlah lagi bodoh dari kerja aku. Dulu dia nih waiter. Sekarang nih kerja apa tah, dia belajar jadi tukang buat accupuncture dengar cerita nya. 

So tadi, pukul 12, aku jumpa dia kat Elmhurst, 5 stations dari Forest Hills. Kat Elmhurst nih ramai orang Asia, aku selalu ke sini sebab di sini ada restoran Indo. Jugak ada 3 restoran Malaysia. Kevin nama Cina Malaysia tuh. So dia ajak aku ke satu restoran Malaysia yang kecik jer, Taste Good nama restoran tuh. 

Sembang-sembang gitu lah dengan dia, bila aku cerita kisah kerja aku, dia macam nak sangat cari kerja yang macam aku buat tuh. Bukan apa, kerja senang, gaji pun ok. Memanglah, aku kalau cerita kat orang, tak kan aku ceritakan yang tak baik, kan? Surenya aku cerita yang baik-baik aje, kan? Tak kan aku nak cerita kat orang yang aku kena basuh berak King Mongkut. Tak kan aku nak beritahu orang yang aku tiap-tiap hari mengelap kote King Mongkut. Tak kan aku nak cerita semua tuh kan? Buat malu aje nanti. Sure orang akan tahu yang aku kerja nya susah tapi terpaksa bertahan, sampai dah setahun lebih. 

Terkejut aku bila tengok bill, murah aje rupanya makan kat situ, tak sampai $13 untuk dua orang. Kat restoran lain, sorang makan pun lebih dari $15 harganya. Cuma tak best nya restoran tuh, kecik, dan ramai sangat orang, rasa macam makan kat gerai Cina kat Cheras aje sebab kerusi mejanya rapat-rapat. 

Lepas tuh aku teruslah ke Forest Hills, punyalah bosan tak tahu nak buat apa, so aku ke library aje, lepas sejam kat internet cafe. 

Aku dapat sms dari AM, dia dah sampai New York, duduk kat satu hotel di daerah Tudor City, kat kawasan United Nation. So malam lepas balik kerja aku talipun lah AM, nak plan untuk esok punya aktiviti. Ayoooo, dah merayap ke Fifth Avenue dah AM rupanya.