Sunday, October 21, 2012

Ahad22032009


Aku sampai aje apartment diaorang, David beritahu aku yang King Mongkut terberak kat dalam pampers masa tidur, so sepagian dia menguruskan King Mongkut. Dia kesat, sapu gitu-gitu aje sebab dia tunggu aku nak mengusung King Mongkut ke bilikair. So teruslah aku bawak King Mongkut ke bilik air, walaupun dah dibersihkan, ada jugak taik yang tercicir kat atas scooter dia tuh. Sakit perut gamaknya King Mongkut.

Sementara dia berak, aku buat kerja lain, mangvacuum, David pulak mengemas bilik dia, polish furniture etc. Sejam lebih King Mongkut kat tandas, bila aku nak bersihkan dia, aku katalah yang dia belum selesai berak. Masih ada taik yang mengalir keluar.Tak lah beria sangat pun sebenarnya, saja jer aku nak dia berak puas-puas, dia pun kata yang dia tak dapat nak teran suruh taik tuh keluar, itu yang terpaksa masukkan enzema berbotol-botol tuh. Sebenarnya aku nak melepak sesambil tengok tv kat dapur, nak tengok filem My Best Friend's Wedding, one of my favorite movies of all time.

Pukul 2,lepas movie tuh habis, baru lah aku sediakan sandwich untuk lunch dia. Suapkan dia makan sesambil dia berak. Kesian aku menengoknya. Letih gamaknya kat atas throne tuh dekat 3 jam, dia suruh aku pindahkan dia ke katil aje. So aku naikkan dia ke katil, sesambil tuh aku urutkan dia. Kesian aku menengoknya. David keluar jalan-jalan sebab bosan duduk kat apartment aje seharian, kat luar pun cuaca elok, tak sejuk.

Risau aku dibuatnya sebab sejam lebih aku urut, King Mongkut buat macam tak kisah aje, tak ada pun dia suruh aku berhenti. Kadang-kadang dia tertidur, tapi bila aku nak berhenti urut dia, mulalah dia tanya, "how are we doing with time, Joe?". so tak jadi lah aku berhenti. Tersengguk-sengguk aku mengurut dia. Itulah, tadinya aku biarkan dia kat throne lama-lama, sekarang dah kena urut dia dekat dua jam. Dengan aku nih, kalau buat nakal sikit, selalu aje dibayar "cash", time-time tuh jugak. Aku dah tak berani dah nak online guna cellphone masa mengurut King Mongkut tuh sebab ituhari, masa aku tengah online, aku terlupa nak mute kan volume, tiba-tiba cellphone aku terberbunyi, terkeluar lagu.

Bila David balik, dia ajak tengok pirated copy film The Curious Case Of Benjamin Button, diaorang tak suka film tuh tapi terpaksa tengok jugak sikit-sikit sebab cd tuh dia pinjam dari kawan dia, so sure kawan dia akan tanya dia pasal film tuh, sedap atau tidak. Itu yang terpaksa dia tengok sesikit tuh, aku pun tengok-tengok gitu aje lah, tak best film tuh kalau tengok kat tv, tak sebest tengok kat panggung.

Lepas kerja aku ke Pinang Restaurant lagi. Bosan gamaknya tokay tuh menengok aku. Balik-balik aku, balik-balik aku. Tapi aku suka ke restoran tuh, itu aje lah masa nya aku dapat cakap Melayu (walaupun kena buat style Cina cakap Melayu). Lagipun sama tokay dan bini dia tu ajelah aku rasa selesa nak confide in pun, diaorang tahu susah senang hidup aku kat sini. Aku selalu terbayang yang akan datang, beberapa tahun nanti, kalau aku balik Malaysia, aku akan ke Penang melawat diaorang. Diaorang nak beli shoplot, then nak bukak cafe, nak sewa kan the rest of the building tuh.

Aku makan bubur cacar, then tapau nasi goreng. Malas makan kat situ sebab tak nak buang masa, aku kena mula study untuk exam aku Selasa nih. So sampai rumah aje teruslah aku bergelumang dengan buku, sampai pukul 12 rasanya aku study. Tengoklah gambar kat bawah nih, bersimpang-siur, berteraburan buku-buku atas katil, asyik dok meniarap aje sampai tengah malam, sampai bengkok-bengkok kote aku dibuatnya ekekekkeke