Sunday, October 21, 2012

Ahad29032009

Pundeks tul King Mongkut nih, semalam dah ke Mall tuh, harinih dia nak ke Mall lagi pasal nak beli gam untuk tampal seluar. Dah lah harinih aku masuk kerja lewat sejam, dah lah banyak kerja nak bersihkan ituini masih belum aku buat (sebab nak dibuat harinih), merengek jugak dia suruh David bawak kitaorang ke Mall sekejap.

So masa David ke gym, aku buat kerja vacuuming dan dusting, mana-mana yang patut. Then punggah dia ke throne pasal dia nak berak lagi, semalam dah berak. Pelik jugak aku, apa yang dimakannya sampai setiap hari nak berak?

Cuaca panas jugak kat luar, tapi King Mongkut biasalah, nak bergloves, berhat, bersunglasses bagai. Scarf pun nak dipakai, itu yang aku bosan sangat tuh. Bukan apa, nak memilih kaler apa, brand apa, nak kasi match dengan baju, seluar dan jacket dia. Itu aje dekat sejam menyudahkannya, agaknya kalau lah dia tak cacat, macamana lah gamaknya. 

So ke Roosevelt Field Mall lah kitaorang sekali lagi. Bosan nak mampos. Dah terada kat situ, banyak pulak lah tempat diaorang nak pergi, bukannya nak beli apa-apa, takat tengok-tengok aje. Itu yang buat aku tak daya nya tuh. Mengalahkan perempuan lagi gayanya, tak ada kerja lain dah ker diaorang nih? Korang tengoklah gambar nih, kat tempat sempit-sempit pun dia nak pergi jugak, itu yang buat aku tak dayanya tuh.



Balik ke Forest Hills dah dekat pukul 4, David terus aje ke kedai gunting, so aku menguruskan King Mongkut nak buat catherter etc. By 5 pm masa aku nak balik, David belum sampai sedangkan gaji aku biasanya David yang kasi. Terkesian aku menengok King Mongkut yang terkial-kial ambik duit dari drawer, nak mengiranya, so aku kata esok aje lah. Tapi King Mongkut berkeras jugak kata yang dia kena bayar aku harinih jugak, sebab dia ingatkan aku nak guna duit. Ala, aku tahu lah aku nih miskin tapi tak adalah sampai kais minggu ini, makan minggu depan kan? Hasil kaisan yang lepas-lepas aku masih ada lah.

Blah aje, terus aku bergegas ke 34th Street, aku nak ke Daffy's, tempat jual pakaian Italy yang murah-murah tuh. Best aje memilih pakaian sebab banyak yang aku suka, tapi aku pilih yang murah-murah aje lah. So aku rembat dua helai t-shirts, sehelai seluar dan sehelai jacket. Macam tak percaya aje yang harga semuanya tuh cuma $65 sedangkan kalau ditotalkan semuanya sebelum diskaun, dekat lima ratus dollars semuanya. Happy gila aku jadinya, itu yang buat aku tanamkan hasrat untuk selalu ke Daffy's tuh sebab kat situ ajelah ada jual baju yang bukan perbuatan Cina.

So itu ajelah kisah aku seminggu nih. Aku betul-betul look forward to minggu depan. Ada banyak sebab. Sebab kesatu, tak ada kelas Spanish. Sebab kedua, AM akan sampai ke New York esok hari, dan aku nak jumpa dia. Sebab ketiga, Sabtu nanti aku akan pergi konsert Bryan Adams.