Friday, October 12, 2012

12052008


Semalam, balik kerja, punya lah aku bersemangat untuk menghadapi "minggu baru". Biasanya aku memang begitu, hari Ahad aku suka sebab aku biasanya aku akan buat plan untuk minggu depannya. Weekends aku paling tak suka, probably sebab aku kerja dari pagi, aku tak ada masa sangat. 

So aku kemas-kemas bilik, tak sabar nak tidur, tak sabar nak menunggu hari esok lah kononnya. Aku terbangun tidur beberapa kali. Susahlah kalau terbangun malam nih, sure aku tak cukup tidur nanti kalau asyik terjaga malam aje kan? Aku termimpi arwah nenek aku benarnya, aku peluk dia sebab lama tak jumpa. Berdrama swasta bagai lah. 

Aku bangun pagi, kat luar hujan lebat. Alamak, apa guna bangun kalau tak boleh ke mana-mana kan? Lebih seronok tidur aje kan? So, aku tertidur semula. Blame it on the rain, macam kata Milli Vanilli tuh. Mana tak nya, aku tak dapat nak pergi buat laundry, aku tak dapat nak pergi jogging. Aku tak dapat nak keluar. Daripada aku buang masa online, baik lah aku tidur, kan? 

Dah bangun kali ke dua, ke tiga tuh, aku lapar lah pulak. Aku panaskan susu, oats, aku masak air. Untuk breakfast. Terlama pulak oats tuh kat dalam microwave oven sampai kemek-kemek, sampai bocor container plastik tuh. Kempunan aku! So aku geram sangat, aku tidur semula. 

Bangun untuk kesekian kalinya, dah pukul 11 lebih baru lah macam kelam kabut aje sebab in a few hours, aku dah kena pergi kerja semula. Ayoo, dah mula terasa letihnya kerja setiap hari nih, dah dua bulan lebih dah benarnya aku berulang alik setiap hari ke apartment David/Hal tuh. 

Untuk save masa, aku terus aje ke ke Penang Restaurant, makan kat situ, so tak payah nak singgah mana-mana lagi dah nanti nya. Aku nak ke Union Square sebenarnya, nak ke Barnes 'N Nobles, nak beli buku Spanish yang aku janji dengan Felix, tutor aku tuh. Mamposlah kalau tak pergi beli harinih, sure tak ada masa dah nak buat ulangkaji, esok aku ada kelas. Aku kena well prepared kan, aku nak dia puji aku nanti tuh sebab aku buat homeworks. Aku nih kan ker suka dipuji punya orang? 



[Ini gambar kat stesyen subway tempat aku naik tiap-tiap hari tuh, dengar ceritanya ada orang mati kena gilis dek subway train a few hours sebelum tuh, itu pasal ramai orang MTA yang turun check]

So ke Union Square lah aku sekejap, melepak-lepak jugak kat park di situ, nasib baik dah tak hujan. Adalah aku terbeli dua tiga bijik buku, memang jenis tamak orangnya aku nih, rasa macam nak beli semua buku-buku belajar Spanish tuh, nak kasi cepat pandai kononnya.


Ini gambar sekitaran Union Square yang aku sempat ambik.