Friday, October 12, 2012

22042008


Tensen aku tadi nih. Macam semalam jugak tensennya. Macam hari-hari lain jugak tensennya. Akan terus meneruslah tensennya aku rasa. 

Macam semalam jugak, aku keluar agak awal hari nih. Tersinggah jugak kat area Times Square tapi aku patah balik, or rather aku naik semula subway, aku nak ke tempat lain. Malaslah setiap hari ke area tuh aje, bukannya orang akan kenal aku kalau aku ke situ setiap hari, kan? 

Semalam, punyalah bosan, sampaikan aku terralit tengok orang bergambar dengan The Naked Cowboy, that world-famous cowboy yang main gitar, pakai underwear aje, come rain or shine, kat Times Square tuh.

Tadi, aku terus ke Columbus Circle, aku nak ke Central Park West sebenarnya, nak melepak kat park tuh. Kalau tak salah aku, park tuh starts dari area tuh. Aku ada baca jugak kat Yahoo, yang kat Central Park West punya area tuh, situ lah one of the most expensive neighborhods in the world. Bukan kat dalam park tuh, tapi kat sekitaran park tuh. Apartment situ dalam 20, 30 million seunit. Bono, Yok Ono, Bette Midler, Sting, to name a few, semuanya ada apartment kat situ.

Minggu lepas, David riuh rendah cerita yang he bumped into Adrian Brody masa dia keluar lunch. Aku rasa kalaulah aku yang terberselisih dengan orang terkenal, sure best nya kan? So itulah, mulai dari sekarang nih aku nak pergi melepak kat tempat-tempat potential aje lah. 

Macam tercengang aku bila sampai area tuh, kat depan Times Warner Building tuh. Bukan nya aku tak pernah pergi area situ, pernah sesangat. Tapi, kali ini aku pergi untuk rileks-rileks, untuk menghargai pemandangan sekitar, itu yang aku rasa macam best aje tuh. 

Cuma yang buat aku tensennya, aku tak ada camera. Kalaulah aku ada camera, sure banyak gambar yang aku boleh taruk kat blog. Nak harapkan camera kat cellphone, malaslah, tak berapa clear. Itupun aku ada masuk kat Central Park, aku lepak bawah pokok, aku on kan webcam, cuba-cuba ambik gambar guna webcam aje. Tak clear gambarnya. 

So itulah yang menensenkan aku sesangat tuh. Dah lah aku lapar. Terus tak sampai hati aku nak jalan jauh-jauh, sebab rasa sayang aje yang kelawaan tuh tak dapat nak dirakamkan, simply sebab aku tak ada camera. 




Aku akhirnya decided nak terus ke Forest Hills, nak ke restoran Malaysia/Thai yang aku nampak ituhari. Dekat aje rupanya dari apartment David tuh, dalam 5 bloks gitu aje, jalan kaki dalam 15 minit gitu. Aku order sambal udang belacan (campur kacang bendi), dapat tomyam sayur jugak. Punyalah sedapnya sampai licin aku makan. Terus aku buat plan nak datang lagi makan kat situ, kalau tiap-tiap hari datang makan situ pun ok jugak rasanya. 10 dollars setiap kali makan. 

Tokay dia Cina dari Penang, aku tak sembang apa sangat dengan dia sebab tokay tuh sibuk online, aku tanya itu ini, dia buat tak layan aje. Payah kalau orang yang ketagih dengan internet nih kan? 

Since aku ada lagi dua jam sebelum masuk kerja, aku lepak kat library aje lah, tulis update nih. Tak bersemangat aje kan? Kalau aku beli kamera, lepas tuh snap gambar banyak-banyak, lepas tuh taruk kat blog, sure aku jadi bersemangat kot?