Friday, October 12, 2012

19052008


Dalam seseminggu nih aku rasa macam best jer, ada dua tiga benda yang buat aku rasa gitu tuh. 

First, aku dah tahu bila aku akan cuti. Sunday June 1st aku akan mula cuti. David/Hal start cuti hari tu tuh, diaorang nak ke Cape Cod, Massachusets. Cuma yang tak bestnya, cuti sampai Friday aje, Sabtu tuh dah start balik kerja. Adalah 6 hari cuti, tapi kira oklah sebab cuti-cuti pun, gaji jalan. Dah 3 bulan aku kerja setiap hari so memanglah aku look forward sesangat untuk bercuti kan?

Bertambun plan yang aku buat untuk menghabiskan masa 6 hari tuh tapi aku masih belum decide nak ke mana-mana. Silap-silap tak pergi mana-mana pun nanti tuh, entah-entah lepak kat bilik aje kot. I have to go somewhere, I have to do something, at least pergi Philadelphia ker. Bosan gak tak keluar-keluar dari New York City nih. 

Cuma aku kena ada di sini semula sebelum Friday sebab aku akan ada guest, adik one of my blog readers nak datang New York, aku dah janji nak kasi dia tumpang lepak kat bilik aku for 2 or 3 days dia ada di sini. 

Tapi, yang buat aku rasa best sesangat tuh, 31 May tuh aku akan pergi concert Eagles kat Madison Square Garden tuh. Dan besoknya start cuti! Haruslah aku akan melepak sampai pagi nanti tuh, iyalah kan dah lama tak buat acara-acara melepak sampai pagi gitu tuh. Tak sangka yang aku akan dapat masuk jugak Madison Square Garden tuh, tengok concert Eagles lagi tuh. Itulah, dua tiga minggu lepas, aku selalu lepak kat area-area tuh, aku asyik ulang-ulang cakap pasal Madison Square Garden tuh, tercapai cita-cita aku akhirnya kan? 

[Aku perasan, yang dengan aku nih, kalau aku ulang-ulang cerita pasal sesuatu tuh, memang tak lama lepas tuh benda tuh (InsyaAllah) akan terjadi. Memang dari dulu lagi kan? Dulu, aku selalu kata macam nak berhenti kerja, tak lama lepas tuh aku berhenti. Dulu, aku selalu cerita pasal New York City, tak semena-mena, out of the blue, aku terpindah ke New York. Nampak gayanya aku kena selalu ulang-kali cakap benda yang aku nak. 

Hmmmm.....Central Park West! Central Park West! Central Park West! Central Park West!

Eh, The Hamptons lagi best! The Hamptons! The Hamptons! The Hamptons! The Hamptons!

Hollywood? Hollywood! Hollywood! Hollywood! Hollywood! Hollywood! 

Alamak, lupa lak. Aku nak balik Malaysia! Aku nak balik Malaysia! Aku nak balik Malaysia! Aku nak balik Malaysia! Aku nak balik Malaysia! Aku nak balik Malaysia! Aku nak balik Malaysia! Aku nak balik Malaysia!

Ha, banyak kali aku cakap tuh, InsyaAllah..........]

Aku belum cerita macamana aku dapat concert ticket tuh kan? Aku beli kat craigslist.com. Itu aje lah jalannya, selain dari beli kat ebay.com yang mahal tuh. Dalam seseminggu aku sekodeng-sekodeng kat craigslist.com, last-last ada orang nak jual ticket Eagles tuh, dia beli 3 tickets sebenarnya dan one of her friends backed off so dia terpaksa jual ticket tuh. Harganya $189 tapi biasalah, dia nak untung sikit, dia jual kat aku $210. Aku rembat aje lah, sold out punya concert walaupun ada a few shows yang dibuat. Aku pilih yang 31 May tuh sebab banyak sikit masa boleh lepak, and now that aku tahu esoknya aku cuti, lagilah aku nak lepak lelama. 


Yang buat bestnya, senang aje pulak nak dapatkan ticket tuh, aku email malam tuh, esoknya dah dapat ticket tuh. June, yang jual ticket tuh, kebetulan dia kat Union Square jugak, kat tempat aku belajar Spanish tuh. So besoknya, masa aku ada kelas Spanish tuh, dia datang hantar ticket aku. Macam kelas aje aku, kat Starbuck masa tuh, tengah belajar Spanish (yang tutornya aku dapat dari Craigslist gak), June datang bawak ticket. Sembang-sembanglah sekejap dengan June pasal concert tuh, rasanya semua mata yang kat meja-meja di situ tertumpu kat kitaorang. Iyalah, kitaorang terpaksa cakap kuat-kuat, dengan penuh gaya keexcitedannya kan? Dan aku pun happy jugaklah sebab at least aku akan ada kawan (June sama kawan dia) sesama tengok concert tuh nanti, tak lah macam kera sumbang yang terkinja-kinja sekor diri kan?

Yang buat bestnya kan, aku sikit pun tak rasa macam ralat, macam bersalah, macam guilty gitu bila mengenangkan ticket tuh harganya dua ratus lebih. Mungkin sebab aku anggap ticket tu murah, compared to ticket yang harganya sampai 3000 lebih. Lagipun, Eagles kan? Eagles lah korang, korang paham ker maksud aku? Kalau korang tak paham maksud aku, memanglah korang kampung sangat. Eagles lah! Once in a lifetime punya experience nih tengok Eagles.

So far, apa-apa ticket yang aku beli, paling mahalnya $111 so kiranya kali ini lah ticket paling mahal. Madonna punya ticket nanti lagi mahal, dalam 400 dollars untuk seat yang sama. Mamposlah dan berangan nak tengok Madonna pulak nih. Tak apa, lambat lagi Madonna tuh.

[Dear Diary, 
kau tahu yang betapa aku deserve nya pergi concert Eagles tuh kan Dear Diary kan? Kau tahu kan yang aku kerja setiap hari for the last 3 months so aku nak lah reward kan diri aku nih kan? Tak ada lah reward yang paling best, yang paling sesuai kecuali konsert Eagles tuh. 

Kau tahu kan Dear Diary, yang kalau aku tak pergi konsert tuh, nanti aku akan menyesal. Kau tahu yang aku memang minat Eagles, kau tahu yang aku bukan macam kebanyakan orang yang hanya tahu Eagles sebab diaorang yang nyanyi lagu Hotel California. Aku tahu most of their songs lah Dear Diary, lagu dari zaman aku kecik-kecik dulu, aku tahu semua tuh. 

Kau nak dengar ker aku nyanyi lagu diaorang Dear Diary?

Desperado, why don't you come to your senses? 
You been out ridin fences for so long now 
Oh, you're a hard one 
I know that you got your reasons 
These things that are pleasin' you 
Can hurt you somehow... 

Ha, itu belum lagi aku nyanyi lagu New York Minute, lagu Peaceful Easy Feeling, lagu take It To The Limit, lagu Tequila Sunrise. Tak apa, aku save semua tuh untuk malam konsert tuh nanti. 

Dear Diary, 
kau tahu kan yang nature kerja aku kadang tuh menensenkan kan? Kalau kau tak berapa tahu, meh aku kasi kau tahu. Nanti, bila dah tahu, kau akan sedar yang memang patut sangatlah aku pergi concert tuh untuk melapangkan fikiran aku. Lagipun Dear Diary, aku kat sini sorang-sorang, aku tak ada kawan, salah ker aku kalau aku cuba menghiburkan diri aku? Tak salah kan, Dear Diary kan?

Hal tuh kan Dear Diary, macam aku cakap dulu, cocky sesangat orangnya. Dah 3 bulan aku kerja, tak habis-habis kecockyan dia tuh. Tak ada lah aku meluat apa sangat cuma aku kena banyak bersabar. Nasib baik lah aku nih penyabar orangnya. 

Dear Diary, 
aku tak cerita pun kat kau yang masa aku mengangkat Hal tuh ke katil (from his scooter), aku terpaksa angkat badan dia dulu, then aku sidaikan badan dia tuh ke birai katil, after that baru lah aku angkat kaki dia. Kadang tuh kan Dear Diary (sebab dia nih paralyzed from the neck down), sebab scooter tuh tak rapat sangat dengan katil, badan dia macam nak jatuh aje ke lantai. Itu yang aku jadi kelam kabut, cepat-cepat aku capai kaki dia. Dan kau tau tak Dear Diary, since dia tak pakai apa-apa (bogel), bila nak terbalikkan badan dia ke katil tuh, sambil menunduk tuh, muka aku macam tertonyoh ke bontot dia. Kau tak tahu betapa busuknya bontot dia tuh, busuk lagi dari bau berak aku yang hampir setiap hari makan petai dan belacan nih Dear Diary. Tapi aku nak buat macam mana, aku kena selamatkan dia dari jatuh. 

Kadang tuh Dear Diary, kalau dia susah berak, walaupun puas aku cucukkan ubat ke bontot dia (dan dia masih tak percaya yang ubat tuh betul-betul masuk ke lubang bontot dia so dia suruh aku taruk ubat yang lain (sedangkan aku yang masa tuh dah bersedia untuk lari sebab takut taik memancut kat aku), aku ikutkan aje. Itu yang so far dah dua kali taik dia bertempiaran kat tangan aku. Kau tak tahu tuh dear Diary, pas tuh kau nak salahkan aku, kata aku nak berpoya-poya pergi tengok Eagles. 

Dah lah Dear Diary, tak nak lah aku tulis panjang-panjang, cuma ini aku nak kasi bukti bergambar yang betapa cockynya H*l tuh, yang lantaran dari itu, aku rasa, memang patut sangatlah aku sesekali sekala, menghiburkan hati aku yang lara nih.

Kau tengok nih Dear Diary, sampai timbul urat tangan aku menyikat fringe, bulu-bul kat hujung rugs. Siksanya, aku rasa jauh lebih senang kerja memberus gigi ayam, kalaulah ayam ada gigi kan?

So Dear Diary, having said all that, apa lah sangat $210 tuh di mata aku kan Dear Diary kan?

-------------------------------

Yang buat aku rasa best jugak, Spanish aku is getting better walaupun so far baru 4 kelas yang aku pergi. Aku rasa aku akan lebih cepat belajar, lebih cepat pandai, kalaulah tutor aku tuh bagus orangnya. Tapi itu lah, dia nih macam slow aje, asyik ulang-ulang benda yang aku dah tahu. Aku faham yang dia tak nak aku cepat pandai, rugi lah dia kan?

So aku puas hati sangat dengan pencapaian aku nih, walaupun aku pun tak ada lah rajin sangat nak mentelaah, nak buat ulangkaji apa yang aku belajar. Iyalah, aku pun kena bagi masa untuk benda-benda Options dan Forex aku kan? Itupun satu hal yang buat aku macam excited jugak nih, sampaikan aku selalu terberangan yang alangkah bestnya kalau aku dah bersedia (ada banyak duit) untuk start trading semula nih.

Ok, habis bab tuh.

Yang buat aku rasa best jugak, aku sekarang dah ada bank account. Yippeee! Bukanlah account atas nama aku, tapi NR punya bank account. Dia bukak kan account khas untuk aku, sebab dia kesian kat aku yang tak ada account. Thanks NR, you rock! Nanti boleh tengok Tina Turner In Concert, grandma rock tuh. Wakakakkaka

Dah lama dah NR nak bukak kan aku account, so minggu lepas aku dah dapat ATM card, nombor accountnya sekali. That's part of Projek AIB 2010 aku lah, nak menabung sesikit. Plannya dulu, ATM card tuh NR yang pegang sebab kalau aku yang simpan, payahlah sikit kan? Tapi, macam susahlah pulak kalau aku tak pegang kad tuh kan, iyalah, kalau ada emergency ker apa ker, sure susah kan? Macamana pun aku janji yang tak akan guna kan ATM card tuh untuk withdraw duit, sebaliknya aku nak guna untuk deposit duit aje. Kalaulah nanti aku tertaksengaja terguna kad tuh untuk withdraw duit, anggaplah itu satu (atau dua, atau tiga) kesilapan teknik yang sangat kecil, yang tidak perlu dibesar-besarkan.

Ala, kita manusia, tak lari dari melakukan kesilapan kan? 

Hard to believe yang selama aku duduk di Amerika, aku tak pernah ada ATM card pun kan? Macamana pun, aku survive gak, walaupun terpaksa simpan duit kat either dalam Quran atau kat dalam spenda buruk.