Friday, October 12, 2012

14052008


Terbodoh aje aku harinih. Seharian. Semalam, lepas kejadian tuh, dalam perjalanan balik ke rumah, tak ada lah aku rasa bodoh sangat, aku banyak berfikir aje. Dan aku tidur pun lena aje pagi tadi, walaupun lepas Subuh baru aku tidur. Dalam sebelas lebih baru aku bangun, mula dari time tu lah aku terstart jadi bodohnya. Macamana pun, aku ambik keputusan untuk keluar jalan-jalan, cari makan sesikit, sebelum pergi kerja. Cuaca pun elok, panas yang tak berapa panas.

Aku tak ada plan nak pergi makan kat mana, aku semua ikut aje kaki aku melangkah. Hampir terberhenti kat Chinatown, tapi aku teruskan jugak naik subway sampailah ke 34th Street. Dari situ aku naik train #1, aku nak ke Central Park West. Nak lepak-lepak kat Central Park lah, nak jalan-jalan sambil melayan diri yang terjadi bodoh sebab "incident" tengah malam semalam tuh.

Untuk memujuk diri aku, melayan bodoh aku tuh, aku ke Penang Restaurant, restoran yang aku pergi dua minggu lepas tuh, sama emak sedara Bob sama anak dia tuh. Walaupun lapar tapi tak lalu sangat aku makan, main kuis-kuis jer makanan aku tuh, yang masuk ke perut pun beberapa sudu nasi goreng aje. Macam tak ada rasa jer nasi goreng tuh. 10 dollars harganya, aku kasi tips 50%.

Bias aku nih kan? Kalau staff dia Cina semuanya, aku kasi takat 2 dollars aje tapi sebab restoran tuh macam American-owned restaurant aje, itu yang aku kasi 5 dollars tuh. Entah, aku masih bengang pasal hal semalam tuh kot. Ala, lagipun, takat sesedollar dua tuh, tak jadi kaya nya lah kan?

Lepas pada tuh aku teus aje lah menyusur Central Park West tuh, sampai ke 81th Street. Dari situ, baru aku masuk ke dalam Central Park yang amatlah luas nya tuh. Letih jalan, aku melepak. Then jalan lagi, then melepak lagi. Jalan sama melepak tu pun kat tempat teduh aje lah kan? Kena cahaya matahari kang hitam legam pulak aku yang dah lah gelap nih.

Dekat 3 jam aku kat park tuh, itupun sikit jer kawasan yang aku dapat cover, kat tepi-tepi park aje. Aku ada terfikir yang aku nak melepak kat Central Park aje lah dari pagi membawak ke tengahari, tak nak ke mana-mana sangat lah.






[Kat sini ker shooting filem Nights At The Museum dibuat dulu tuh?]











David ada hal malam nih so dia tak akan ada di rumah untuk dinner. So aku sama Hal ajelah sepanjang waktu kerja. Aku pun ceritalah kat Hal pasal semalam tuh, geleng kepala dia jadinya.

"A Rabbi?", dia tanya aku.

"Yes, a Rabbi. I used to have very high respect to these religious people. But not anymore", aku kata gitu. "That will forever stuck in my mind", aku kata lagi.

Aku rasa Hal ternotice yang aku macam bad mood aje masa nak siapkan tempat tidur dia, aku terjadi bengang sekejap bila dia banyaklah pulak songehnya, so aku tercakap kasar lah sikit.