Friday, October 12, 2012

28042008


Tadi, walaupun hujan turun lebat sepanjang hari, aku keluar jugak. Geram sangat aku tak tahu nak buat apa. Aku dah plan yang aku nak keluar jalan-jalan, nak beli lah apa-apa yang patut, aku bawak duit lah sesikit, aku macam pasrah aje kali nih. Aku nak beli lah benda-benda yang aku rasa aku nak beli, i.e jacket, seluar baju, kamera. Wakakaka, lantak lah. 

So aku ke Fifth Avenue. Tapi, dari satu kedai ke satu kedai aku pergi, tak ada apa jugak aku beli. Sampai aku pelik, apa pasal pulak dengan aku nih? Zuhud sangat ker aku nih? Oooppsss. 

Kat dua tiga kedai kamera tuh, aku macam bengang kat tokey tuh, itu pasal aku tak beli apa-apa. Iyalah, aku macam tak dilayan aje, tak tanya aku apa-apa pun walaupun akulah antara orang yang ada potensi nak beli barang, aku tengok satu persatu barang on display. Diaorang dok melayan tourist lain yang masing-masing macam banyak duit aje tuh. Mungkin diaorang ingat aku tak ada duit kot, diaorang ingat aku saja nak menumpang berteduh kat situ sambil buat pura-pura tengok barang. Iyalah, jacket aku basah bojot, sebijik macam orang susah. Nak beli payung pun tak termampu, jangankan nak beli kamera, kan? Sure itu yang diaorang fikir. 

Last-last aku menyusur jalan aje lah, sampai ke depan Empire State Building, nak naik ke building tuh tak best lah pulak, apa ke jadahnya nak naik masa hujan lebat, kan? So aku patah balik, aku terus ke Times Square subway station, aku terus aje ke Forest Hills. 

Awallah aku sampai kat Pinang hari nih, so lama lah jugak aku lepak kat situ, sesambil makan sesambil sembang dengan tokay dia. Rupanya Cina yang selalu sembang dengan aku minggu lepas tuh Manager restoran tuh aje, yang tokay dia nya, yang tua nih. Lepas pada tuh baru lah aku ke library. 

Malam pulak, aku tak dapat tidur, entah pasal apa. So melepak aje lah online, sampai Subuh. Nak update blog pun malas jadinya, itu yang aku tulis sikit jer nih. Tengoklah esok macamana.