Friday, October 12, 2012

15052008


Tadi, sebelum pergi kerja, aku singgah kat Roosevelt Island. Pulau nih letaknya antara Manhattan dan Queens, kat East River. Aku lalu hari-hari kat sini, tapi masa dalam subway lah kan? Itu di bawah sungai (laut?). Aku dah lama jugak perasan yang kat Roosevelt Island ada macam cable car nih, tak lah popular sangat sebab kalau naik subway lebih cepat. So tadi aku decided nak try naik cable car ni lah, menyeberang Upper East Side of Manhattan, turun di Roosevelt Island tuh.



So, ini lah gambar-gambar yang aku sempat snap tadi, korang boleh enlarge kan gambar-gambar nih, boleh nampak clear sikit, kan? Iyalah, itu aje lah yang korang mampu buat, kan?


[Atas:asa cable car baru keluar/naik dari station]





[Apartment putih di kanan tuh, kat situ lah PakCik John Walls tinggal. Ala, PakCik yang aku jaga dua tiga kali dulu tuh, yang kuat merajuk dan nak bermanja dengan aku tuh. Sebenarnya, masa aku kerja kat apartment dia tu lah aku terperasan ada cable car nih sebab boleh nampak dengan jelas dari bilik tidur dia. Masa aku jaga dia dulu tuh, sesambil mengurut dia, sesambil aku tengok kat luar. 



[Upper East Side of Manhattan dari kejauhan]




[Manhattan Upper East Side dari Roosevelt Island]








[Kanan tuh Roosevelt Island, kiri tuh Manhattan]







[Tengah shooting filem apa tah, memang kat Roosevelt Island nih selalu dibuat shooting filem. Yang aku dapat nampak, diaorang tengah shoot cable car yang on the opposite direction, ada pelakun perempuan di dalamnya, sorang aje. Dia tengah merenung keluar cable car tuh, agaknya sebab frust bercinta kot. 










Lepas dari tuh, aku merayau-rayau lah kat dari satu street ke satu street, dekat 3 jam aku berjalan. Last-last tersampai ke Times Square. Ini gambar diaorang tengah shooting iklan untuk Levi's.