Friday, October 12, 2012

27042008


Kalau weekends gini lah aku, malas nak update blog. Tak ada apa nak update pun satu hal jugak. Biasanya aku ambik kesempatan weekend nih untuk lepak-lepak aje bila balik kerja. Iyalah kan, weekends aku kerja dari 10 pagi sampai 6 petang, dan biasanya aku kena bertolak awal sebab weekends selalunya trains tak banyak sangat. Pulak tuh tak ada train yang express, semuanya local, yang ambik masa sejam setengah perjalanan. Kalau hari-hari biasa, sejam aje.

Dan petangnya, habis kerja, biasanya aku akan melepak kat mana-mana lah aku turun sebelum balik ke rumah. For the past few weekends, aku melepak kat Rockerfeller Center aje, turun kat situ then merayaplah sampai ke Times Square. Kadang tuh, aku naik train lain, dan berhenti kat Chinatown. Saja jalan-jalan tengok orang. Sampai rumah, tak lama lepas makan, aku terus tidur aje, kadang pukul 10 aku dah tidur. 

Last week, setiap hari, aku keluar jalan-jalan. Entah apa dicari pun aku tak tahu, more kepada nak buang masa aje. Daripada melepak kat rumah, baiklah aku keluar, kan? Mana tahu, tengah-tengah melepak kat Manhattan, terjumpa Melayu ker, kan? Tak pun, terjumpa artis ker, sapa-sapalah.

Aku selalu fikir, apa pasal tak pernah pun jumpa muka-muka Melayu kat Times Square tuh. Tak kan tak ada langsung Melayu yang jalan-jalan ke New York, kan? Tak kan aku sorang aje kan? Tak kan tak ada langsung Melayu yang kelas-kelas (yang walaupun tak dapat menandingi kekelasan aku nih yang dah bosan dengan Times Square tuh), yang jalan-jalan kat New York, kan? Kalau kat London tuh, sampai kena menyorok-nyorok sebab selalu sangat nampak muka Melayu, kan?

This weekend, tak ada ke mana pun kitaorang pergi, it was such a boring weekend. Aktiviti utama Sabtu lepas, pergi tengok wayang. Itupun tengok kat panggung di area Forest Hills tu aje, tengok The Forbidden Kingdom. Rupanya David sama Hal nih suka tengok cerita Cina. Terpaksalah aku ikut aje. Aku mana lah suka cerita Cina, tambah-tambah cerita orang boleh terbang gitu tuh. Tapi nak buat macamana, terpaksalah aku ikut. 

Yang buat aku happynya, trailer film Mamma Mia! The Movie dah keluar. Best nampak gayanya film tuh, tak sabar nak tunggu 18 July nanti. Tengok trailer tuh, it's going to be a hit nanti film tuh, sebijik macam Broadway show, dia punya jalan cerita. Meryl Streep sama Pierce Brosnan .

A few times aku tertidur, aku langsung tak tahu jalan cerita, aku tersedar pun sebab bunyi bising. Tak boleh terima akal aku bila ada beberapa kali penonton tepuk tangan. I mean, what the fuck?

Balik dari tengok wayang, bila dah siap kasi Hal makan, bila dah tak ada kerja lain dah nak buat, sementara tunggu masa balik, aku tengok tv aje lah. Macam selalu, aku tengok tv kat dapur, diaorang tengok tv kat bilik diaorang. Aku tengok Ladies In Lavender, film tahun 2005 kot, aku tengok tuh sebab aku memang suka film-film Maggie Smith, walaupun aku tak suka sangat Judy Dench. 

Bob ada talipun aku ituhari, katanya dia nak melawat kawan dia kat New Jersey Sabtu nih, since dua minggu lagi dia nak datang ke New York (nak bawak sedara dia melawat New York), aku plan nak jumpa dia lagi dua minggu tu lah. Lama dah tak jumpa Bob nih. 

Sunday, pun tak ada apa-apa aktiviti. Dekat dua jam aku menguruskan Hal yang terberak atas katil, bila dah di bawak ke bilik air, berak bertaburan kat lantai pulak tuh. Nasib baiklah taik keras, kalau jenis taik cair, mampos aku. Aku buat kerja tadi tu pun sambil merengus sebab Hal tuh cerewet sangat, dia nervous agaknya sebab terberak berterabur tuh so bila dia arah aku itu ini, hangin lah aku kan? 

Sebelum balik, aku tengok movie kat tv lagi, David yang suruh. Dia pasangkan aku film lama, film tahun 58, The Houseboat. Dia kata mak dia suka film tuh, so aku tengok aje lah. Nak tukar channel lain, takut diaorang terasa hati. Best jugak movie tuh, rasanya itu kali pertama aku tengok film lama sampai habis. Cary Grant sama Sophia Loren berlakun.