Friday, October 12, 2012

26052008


Hari nih Memorial Day, hari cuti kat Amerika nih. Tapi aku kerja. Kerja dari pagi pulak tuh, dari 10 am sampai 5 petang. David ada tanya kalau-kalau aku boleh kerja sampai 8-30 pm macam hari-hari weekdays lain tapi aku tak nak, aku kata aku nak merasa lah jugak menyambut that so-called Memorial Day kat New York City.

David keluar seharian tadi, pergi gym, pergi shopping, pergi rumah nenek dia. So aku sama Hal aje lah tadi. Mula dari petang semalam aku dah macam tak berapa sihat, kepala pening-pening gitu, so masa pergi kerja tadi aku telan TylenolExtraStrength dua bijik, then aku naik subway train yang local, yang lama sikit perjalanannya, so that aku dapat tidur. Aku, kalau lepas makan ubat pening kepala, aku kena tidur sesekejap, kalau tak memang tak jalannya lah ubat tuh. Nasib baik lah by the time aku sampai apartment diaorang, kepala aku dah ok sikit.

Tak ada apa-apa buat sangat pun tadi masa kat apartment Hal tuh, siapkan dia sebab dia nak ke gym. Sementara tunggu dia kat gym, aku pergi makan kat satu restoran Thai nih, gopoh gapah aku makan sebab cuma ada masa setengah jam aje. Aku tipu Hal, aku kata aku makan sandwich aje kat Starbucks sebab dia beria-ia nak bayar harga makanan aku, masa sampai kat apartment, lepas habis dia pergi gym tuh.

Then keluar lagi, aku sorang aje, pergi belikan dia makanan, and a few other things jugak. Lepas makan, dia nak berak pulak. Mamposlah, hari-hari dah pulak dia nih beraknya, tapi nasib baiklah tak ada keciciran apa-apa hari nih.

Lepas tuh kena urut dia pulak, sampai dekat dua jam mengurutnya, pundek tuls! Sebab masa tuh, nak charge batteri scooter dia, so sementara tunggu scooter dicharge baterinya, itu yang aku terpaksa urut dia tuh.

David balik ke rumah pun masa aku dah bersiap-sedia nak balik. Lega rasanya harinih dah berakhir, tiga hari berturut-turut aku kerja dari pagi, rimas dah rasanya. Mati-mati aku ingatkan aku macam dah start holiday, sedangkan ada beberapa hari lagi nih.

Aku turun kat 57th Street tadi, sesambil jalan ke Times Square, aku ambiklah a few gambars. Semua gambar-gambar nih menurut turutan aku berjalan. 

And when you're looking for your freedom
(Nobody seems to care)
And you can't find the door
(Can't find it anywhere) When there's nothing to believe in
Still you're coming back, you're running back
You come'n back for more

So put me on a highway
And show me a sign
And take it to the limit
One more time
Take it to the limit
Take it to the limit
Take it to the limit one more time ....

[Eagles - Take It To The Limit]