Saturday, October 20, 2012

Khamis12022009


Semalam aku tidur awal sebab cadangnya nak bangun pagi, harinih kan ker ada exam? Memang pagi pun aku bangun, sebelum Subuh. Tapi, nak baca apa-apa yang patut, aku jadi macam kelam kabut sebab aku cuma ada sejam sikit aje nak buat revision. Baca yang ini, teringat yang itu. Hafal yang itu, teringat yang ini. Ingat yang ini, tak ingat yang itu.

Gelabah jadinya aku, sebab aku kena pergi awal sikit sebab aku nak beli kek dan benda-benda lain, aku janji nak bawak pinggan, cawan plastik untuk jamuan lepas exam tuh. Itulah, semalam tuh malas sangat aku keluar nak beli, aku tetap ingat yang pagi sebelum pergi exam, aku singgah kat mana-mana bakery dan kedai.

So sebelum pukul 8 aku dah keluar, singgah beli pinggan/
cawan/ sudu/garfu/tisu. Aku tahu lah yang member sekelas aku tuh semuanya kelas-kelas punya orang, so aku singgah kat Magnolia Bakery, bakery yang paling famous kat New York nih. Kebetulan bakery tuh on the way aje, kat area Rockerfeler Center tuh. Aku beli dua dozen cupcakes, dekat $60 semuanya. 

Sempatlah baca apa-apa yang patut masa aku sampai kelas sebab orang lain belum datang. 4 orang yang tak datang, tinggal 11 orang aje. Nampak gayanya kelas yang akan datang semakin kecik lah jadinya kelas kitaorang sebab dengar ceritanya ada 4 orang yang tak ada plan nak continue belajar. Ada yang nak ke Argentina, Panama, ada yang nak kerja jugak.

Dua jam exam tuh, ada essay, ada audio/video, pas tuh ada soalan-soalan conversations yang kitaorang kena either tulis jawapan atau soalan. Pening jugak, especially bahagian audio tuh, berterabur jawapan aku rasanya sebab aku tak faham apa pun yang orang tuh cakap, laju sangat. Yang aku rasa confident sangat, bab essay, panjang jer aku tulis.

Cikgu kitaorang punyalah nak kitaorang dapat markah bagus, siap dia pergi check dan betulkan jawapan kitaorang, one by one dia pergi dekat. So dapatlah kitaorang betulkan a few jawapans.

Lepas habis exam masing-masing terus lah bukak makanan yang kitaorang masing-masing bawak. Tu dia, semuanya bawak wine. Yang paling banyaknya Mamat Pakistan tuh. Dengan dia nih aku tak pernah sembang pun sebab dia nih kelas sangat orangnya, baru berhenti kerja, dulu Lawyer kat Guantanomo Bay. Adik-beradik dia kelas-kelas jugak, Direktor kat Yahoo UK lah, CEO company besar lah. Kalau ada conversation (masa belajar) pasal family, itu aje lah yang dia selalu ceritakan. Macam lah aku jugak, aku kata aku kerja jadi waiter, walaupun aku percaya yang semua diaorang tuh tak percaya yang aku kerja waiter, sure diaorang ingat aku kerja kelas-kelas macam diaorang jugak.

Bila aku keluarkan aje kotak cupcakes aku, semuanya macam bersorak aje sebab tengok ada words Magnolia Bakery tuh. Kelas sangatlah diaorang tuh gayanya kan, sebab makan cakes mahal-mahal aje. Kononnya lah. Minah Iran tu pulak, bila semua orang curah wine, kecuali aku sama Cikgu kitaorang, terus dia kata, "I'm a Muslim too but I drink. I love wine". Yang Hedge-Fund Manager tu lagi lah pulak, geram aku dibuatnya, dia pergi ambil makanan sambil kata, "I'm a Muslim and I eat my pork", sambil gelak-gelak dia ambik makanan. Rasanya kitaorang berempat yang Islam kat situ, aku, Mamat Pakistan, Minah Iran dan MakCik Turki tuh.

Kelas yang kat sebelah kelas kitaorang ada jugak join kitaorang tapi since diaorang Advanced Level, tak adalah kitaorang sembang dengan diaorang pun. Lepas ambik gambar, bersalam-salam, aku terus aje lah blah. MakCik Turki tuh ajak aku sembang kat bawah, sambil merokok. Aku ok kan aje sebab dia kasi aku rokok, aku dah berapa bulan dah tak merokok. Sembang punya sembang, dia kata dia duduk kat Central Park West, right at the back of Lincoln Plaza Cinema. Terus aku tergelak pasal dulu kalau aku tengok wayang kat panggung tuh, selalu aku lepak kat bangku kat airterjun kat belakang panggung tuh. Sesambil tuh aku tengok aje kat apartment-apartment kat sekeliling tuh, sambil fikir, orang macam mana lah yang duduk kat apartment mewah macam tuh. Selalu jugak aku fikir, kalau aku dapat jadi Housekeeper kat apartment kat situ, alangkah bestnya sebab tuanpunya apartment tuh sure kaya raya.

Ok, since aku dah cerita kat recorded entry kat bawah tuh, so tak payahlah aku cerita lagi pasal kelas aku yang akan datang kan?


[Lawa dak pinggan kertas yang aku beli? Pinggan gambar bunga, gambar love, kaler pink lagi tuh]




[Yang baju cokelat kat tengah tuh lah Cikgu kitaorang, lawa orang nya kan?]

[Tiga gambar di bawah nih tak boleh dienlargekan macam gambar-gambar di atas. Kalau nak tengok gambar besar, pergi ke Facebook Institute Cervantes kitaorang]


(Lawa jugak aku nih kan? Ekekekekkeke)