Saturday, October 20, 2012

Selasa03032009


Aku keluar pergi kelas awal sikit harinih pasal lepas snow jalan becak, sure jalan pun terkemut-kemut. Sejuk betul harinih, telinga aku jadi keras dibuatnya. 

Laju gila CikGu baru, Anna nama dia, mengajar. Tak macam Nuria dulu tuh, slow and steady aje. Kalau macam nih gayanya memang susahlah aku nak jadi pandai sebab dia mengajar tuh tak ada sangat peluang kitaorang nak praktis. Kalau dengan Nuria dulu tuh kitaorang selalu disuruh praktis, aku selalu gelabah, tapi dengan Anna nih, dia sorang jer yang bercakap, nampak gayanya dia yang jadi lebih pandai nanti tuh. Sekali sekala aje dia suruh kitaorang praktis, itupun aku tak tahu apa yang disuruh buat sebab laju sangat. 

Masa dia suruh kitaorang baca text kat buku, dia kata aku punya pronunciation sebijik macam Spanish. Aku tak heran pun sebab orang Melayu nih lidah tak berbelit, kan? Tambah-tambah pulak aku yang berlidah ular nih, senang aje nak pronounce apa-apa words. 

Masa dia suruh kitaorang praktis sesama sendiri, kitaorang bertukar-tukar tempat duduk, so aku ke seat orang lain dan seat aku Minah Iran tuh duduk. Jacket aku, aku sidaikan kat belakang seat. Entah macamana agaknya, Minah tuh terduduk atas jacket aku, yang kat dalam pocketnya ada cellphone aku. Lama jugak kitaorang terdengar sayup-sayup bunyi orang baca Quran. Aku perasan macam familiar jer bunyi nya tapi aku tak expect datangnya dari cellphone aku, tapi bila Minah tuh dengar betul-betul, dia kata bunyi tuh datangnya dari jacket aku. Rupanya memang betul, masa Minah tuh duduk, dia terduduk kena cellphone aku, tertriggerlah bunyi Quran kat cellphone aku tuh. 

Separuh dari kelas tuh suka cara Cikgu baru nih mengajar, separuh lagi tak suka. Laju sangat, kitaorang kena banyak buat revision. Dengan Nuria dulu tuh, walaupun dia mengajar slow tapi kitaorang tak payah nak susah-susah sangat belajar semula sebab apa yang dia ajar tuh kitaorang boleh ingat (sebab selalu diulang-ulang benda yang sama). Tengoklah minggu-minggu akan datang, kalau laju sangat kitaorang nak suruh dia slowkan sikit, kitaorang nih lembab-lembab semuanya. 

Lepas kelas, macam biasalah, ke Jackson Heights for lunch, then melepak kat internet cafe kat Forest Hills sebelum masuk kerja. 

Balik kerja aku singgah kat 14th Street sebab dah janji dengan Andy nak bayar dan ambil tiket konsert Bryan Adams. Jauh jugak kena jalan sebab aku di West Side sedangkan dia kat East Side, dia tunggu aku kat Strand Bookstore. Sembang-sembang sekejap dengan dia, Vice President satu company kat Long Island rupanya Andy tuh, tapi nampak simple aje orangnya. So, confirmed lah yang aku akan tengok Bryan Adams kat Beacon Theatre, 4 April nanti. Yessssss!!!!!!! Satu lagi tiket tuh aku akan jual kat internet nanti, senang jer tuh.