Sunday, September 23, 2012

He Works Hard For The Money


Banyak jugak entries yang aku skipped dan akan skip pasal tak ada cerita menarik sangat pun. Semua cerita-cerita harian. Masa tuh aku dah tenang, tak ada banyak masalah sangat, kecuali kerenah Pak Tua sama SiKecil, tukang masak dari China yang sebilik dengan aku. Dan aku, atas nasihat Bayou dan Richard, bersabar aje dengan perangai SiKecil tuh, aku jarang sentap. Walaupun dia selalu tendang-tendang tilam aku kalau waktu-waktu aku tidur mengetip gigi. Walaupun dia selalu tengking-tengking aku, aku buat bodoh jer, dan akhirnya aku  lah yang tolong dia masa dia kena buang kerja. InsyaAllah aku copy-paste some of my entries pasal SiKecil nih. Sorang lagi tukang masak, SiRakus, dia ok. 

Hector (yang dipanggil SiKontol) dan Richard (yang dipanggil SiTogak) baik dengan kitaorang, baik sesangat. Too bad orang-orang Indon yang dulunya kerja kat situ, dah kasi nama samaran kat diaorang berdua, so memang lekatlah nama tuh. kerja-wise memang teruk dan menjemukan tapi sebab aku sama Bayou dah jadi orang lama, dan di food court tu pun kitaorang dah dikenali, so hilanglah sikit rasa bosannya. 

Mungkin aku letak kan jugak a few full entries, sebab tak kan aku nak skip terus ke my next pit stop, setahun setengah aku kat restoran Pak Tua tuh. Tak banyak drama-drama pun macam selalu tuh, probably sebab kitaorang yang handle restoran tuh, what with SiTogak sama SiKontol selalu berulang alik ke Houston (Texas) dan Panama City (Florida) untuk uruskan rextoran diaorang yang lain. 

Duit-wise aku tak ada masalah, mewah hidup aku masa tu, sekali-sekala turun NYC atau Philadelphia, menjenguk Mus. Most of my entries masa tuh penuh dengan unsur-unsur keboringan (readers yang bosan) pasal as I said, tak ada drama, mundane jer. orang lebih suka baca cerita-cerita sedih, kan? Dan aku pulak, bila tiba bab-bab sedih tuh aku akan jadi terpandai menulis.

Dan masa tuh jugak aku rasa tak berapa aman sebab aku perasan yang pergerakan aku diperhatikan oleh seseorang. setiap hari, melalui site tracker kat blog aku, ada jer IP dari Embassy Of Malaysia dan  Food Court tempat aku kerja tuh terletak di Facotry Outlet yang selalu dikunjungi Malaysians.