Monday, October 22, 2012

IsninSelasa2021042009


Isnin

Semalam (pagi tadi), lepas Subuh baru aku tidur. Mulanya nak tidur dah tapi lepas tengok Amazing Race kat internet, terralit pulak mengikut perkembangan Phil yang tengah berbasikal across America [ www.philridesacrossamerica.com ]. Lepas tuh terus dah tak boleh tidur, punyalah bosannya, sampaikan aku tak tahu nak buat apa, so aku tengok The Price Is Right, back to back. 

Bangun pun dah pukul satu lebih, lepas aje Zohor terus aku keluar pergi kerja. Rasa fresh gitu tapi macam tak best lah pulak sebab kejap aje Isnin pun berakhir tanpa aku buat apa-apa yang berfaedah (macam lah hari lain aku ada buat benda berfaedah, kan?). Nampak gayanya the rest of the week nih gini jugaklah kot, buang masa begitu aje. 

David off harinih so dia ada di apartment masa aku sampai, lama jugak aku mengurut King Mongkut sebab diaorang nak lepak-lepak tengok tv sesambil tuh. Dia masih sakit perut so senanglah kerja aku sebab dia tak nak makan sangat pun, takat makan soup aje for dinner. 

Masa balik kerja, aku melepak kat subway kat Times Square, tak keluar pun, cuma jalan-jalan kat bawah tanah sesambil tengok orang. At least ada lah jugak aktiviti aku harinih. 


[Subway ride dari 34th Street/Herald Square to 14th Street/Union Square, New York City]




Selasa 

Tak ada pun Ramon talipun ajak keluar harinih walaupun aku dah macam bersedialah jugak kalau-kalau dia ajak keluar makan-makan macam minggu lepas.

So aku keluar sendiri aje lah, mulanya ke Chinatown, lepas tuh terus ke Jackson Heights. Lepas lunch, lepasZohor, aku dah tak tahu apa nak buat dah sedangkan aku masih ada dua jam sebelum masuk kerja.

Kat pocket ada a few hundreds, nak shopping pun tak ada benda yang nak dibeli, pagi tadi aku dah masukkan $500 kat bank, so apa nak buat nih? Terus aku teringat yang dulu aku ada janji dengan India tuh yang aku nak buat facial yang herba tuh. Ish, nasib baik aku teringat janji manis aku tuh, so terus aje lah aku ke salon tuh.

Nasib baiklah India tuh tak banyak songehnya macam masa aku buat facial dulu tuh, yang dia asyik bergayut kat talipun, sampai jatuh-jatuh talipun tuh kena dahi aku. Kali ini senyap aje dia, masa dia mencuci muka aku tuh, siap aku tertidur lagi.

King Mongkut masih sakit perut, bila aku sampai aje, terus dia suruh aku bawak dia ke bilikair, so dalam masa sejam tuh macam aman ajelah aku, tak payah nak urut dia, aku melepak kat dapur sesambil tengok tv. Aku tipu dia sebenarnya, aku katalah yang taik masih ada kat bontot dia walaupun puas dia menerannya tapi tak keluar-keluar. Dia pun panik jugak sebab any moment jer masa tuh David akan sampai, sure Dav*d nak guna bilik air.

Lepas dinner, aku kata kat King Mongkut yang aku nak bawak dia ke bilikair dan nak siapkan dia kat katil awal sikit dari biasa, sebab manalah tahu entah-entah dia terberak dalam pampers, mana tahu kalau-kalau dia nak terberak lagi sebab aku dah nak habis kerja. "You don't have to announce to...", dia kata gitu, dia malu kononnya David tahu. Dia nih gitu lah, benda yang gitu-gitu dia tak nak David tahu.

Sentapz aku mendengarnya bila dia kata gitu, so sesambil merengus masa menyiapkan dia kat bilikair tuh, aku dah plan, yang akan datang nih, kalau dia terberak ker, kalau dia kencing keluar darah ker, aku nak senyapkan aje, aku tak nak beritahu dia pun. Dan kalau dia tanya apa pasal aku tak beritahu dia, aku nak pulang paku buah keras lah, nak kata, "Well, I thought you don't want me to announce to the whole wide world...", atau apa-apa ayatlah yang sewaktu dengannya.

Aku, kalau pasal melaser orang memang nombor satu, kan Dear Diary?