Monday, October 22, 2012

RabuKhamisJumaat293031042009




* Malas sangat nak buat updates nih so tulis satu dua ayat dah lah.

Rabu, lepas Zohor baru aku keluar, terus pergi kerja. Sepagian tuh aku tidur aje kerjanya. David kata yang diaorang tak jadi ke Cape Code gayanya bulan June nanti, sebab takut swine flu. Diaorang tuh memang germphobics orangnya. So hancurlah harapan aku untuk dapat cuti seminggu, itu yang buat semangat aku terus hilang tuh. 

Kawan diaorang ada datang for dinner malam nih so adalah kelainan sikit dari malam-malam selalunya. Bila pukul 8, aku asyik pandang jam aje, sampaikan King Mongkut terperasan, itu yang dia suruh aku bawak dia ke bilikair cepat-cepat. Kalau ikutkan David, dia nak suruh aku tunggu lama sikit. 

Khamis, pun sama. Kemalasan aku sungguh mengalarmkan lah. Jadi down aku dibuatnya. Nak jogging malas, nak belajar Spanish malas, nak keluar jalan-jalan pun malas. Tak ada apa yang menariknya dah rasanya. Itu yang buat aku fikir, nak balik Malaysia aje lah gayanya gini nih, bosan dah aku duduk New York nih, tak ada kawan. 

Aku tak lunch tadi sebab aku breakfast lambat sikit, makan omelet kat Mexican Cafe kat area rumah sewa aku tuh. Takut jugak aku nak ke cafe tuh mulanya tapi sebab lapar, dan aku tengok orang lain selamba aje, aku pun makan kat situ lah. 

David balik lambat harinih sebab dia ada janji dengan kawan dia, so King Mongkut suruh buat lain sikit. Dia suruh aku urut dia lama sikit dan dia nak buat catherter lepas dinner, dan dinner pun nak awal, dia nak ada kat bilik dia sebelum pukul 8, sebab Ugly Betty punya new season akan start malam nih. 

Lepas kerja aku ke Pinang Restaurant, makan shrimp teriyaki, sambil sembang-sembang dengan Ramon. Dia ajak keluar jalan-jalan, makan-makan Selasa depan, hari off dia. 

Jumaat

Harinih adalah datang sikit rajin aku. tak basuh muka, tak gosok gigi, aku terus keluar beli bendi kat kedai India. Aku masak kari salmon, taruk kacang bendi. Boleh tahanlah sedapnya. Sembahyang Jumaat kat masjid Turki, dan terus ke Forest Hills. 

Malam nih diaorang ada guests lagi, couple Mat Salleh + Thai yang satu apartment tuh, biasalah diaorang nih, dari 6 sampai 9-30 pm baru selesai, terpaksalah aku balik lambat sejam. Esok dah lah kena kerja pagi.