Monday, October 22, 2012

RabuKhamisJumaat222324042009



Alright, entry ringkas pasal my activities for the past 3 days. 

Rabu

Aku keluar awal jugak harinih, tak ada tujuan nak ke mana-mana pun cuma aku bosan duduk di rumah, asyik nak tidur aje kerja nya. Aku merayau-rayau di Upper East Side dalam sesejam, then terus aje ke Forest Hills sebab hujan turun renyai-renyai. 

Aku pergi lunch kat Pinang Restaurant, Ramon kata semalam dia bangun lewat, sebab tuh dia tak talipun aku ajak keluar makan. Dia perkenalkan aku dengan satu mamat Indo waiter baru yang akan menggantikan dia nanti, dia nak berhenti kerja 8 Mei nanti. Ada awek Indo jugak, yang gantikan Minah Indo yang berhenti ituhari. Ramon tak beritahu apa plan dia seterusnya, dia kata dia dah letih kerja kat restoran tuh. "Juragannya bawel, capek aku deh", kata dia. 

Malam, balik kerja, aku singgah di Chinatown pasal nak tengok shooting filem (Nicholas Cage) tapi masa aku sampai kat tempat shooting, dah habis dah rupanya. Itulah, dah seminggu dah aku tengok (dari dalam train) yang malam-malam diaorang buat shooting filem, tapi aku tak pernah singgah pun, bila aku singgah, shooting dah tamat pulak.

Khamis

Aku ke Chinatown, beli barang-barang untuk acara bulanan aku, memasak. Aku nih tamak dan bercita-cita tinggi orangnya, selagi tak penuh tangan dengan barang, selagi itulah aku beli. Beli tiga jenis ikan, salmon, ikan bawal, ikan apa tah lagi satu tuh, udang, sotong. Sayur pun beli jugak, kangkung (nak masak kangkung belacan lah kononnya), terung, sawi, peria. Benda-benda lain aku beli jugak, Milo, kicap etc. Itulah, bila tengok aje benda tuh, mulalah kononnya dapat idea nak masak itu-ini sedangkan aku tahu sangatlah, akan buruk dan busuk aje benda tuh semuanya nanti tuh. Udang sama salmon sama sotong tu aje dah $20 lebih. So balik rumah aje teruslah aku masak, buat gulai ikan sama terung. 

Elok aje aku nak balik kerja, King Mongkut buat hal. Dia terberak. So kelam kabutlah aku sama David, samada nak usung dia ke bilikair atau nak bersihkan dia kat katil aje. Mulanya aku nak bersihkan dia kat katil aje sebab aku kata yang based on isipadu taik dia tuh, dia tak akan berak dah, sebab dia pun bukan nya makan banyak mana pun. Tapi King Mongkut berkeras jugak suruh bawak dia ke bilikair, sebab dia kata masih ada taik yang nak diberakkan. Merenguslah aku kan sebab dah time aku nak balik. 

SiDavid pulak satu hal, dia nak tolong jugak, sedangkan aku nak buat style aku. Masa dia koyakkan pampers King Mongkut, sambil tutup hidung, dia dok jaja pampers tuh. Apa lagi, berteraburan lah taik jatuh ke lantai, ke scooter. Atas peha King Mongkut pun taik jatuh seketul. Makinlah kelam kabut jadinya. Geram aku dibuatnya, benda yang simple dah jadi rumit. Mulanya David kata dia yang akan bersihkan taik-taik tuh tapi sebab aku nak cepat, lagipun aku nak kutip mata penuh, ekekekek, terus aku sarungkan gloves, aku pedap taik-taik tuh, sambil dalam hati aku kata, "mampos, tak makan lah aku malam nih". 

Jumaat

Ha, pagi nih baru lah dapat aku belajar Spanish dalam dua jam gitu. Dah lama aku plan nak belajar sendiri ajelah sementara kelas aku mula pertengahan Mei nanti, tapi itulah, tak pernah tercapai hajat aku tuh. So tadi tuh aku kuatkan semangat aku, lepas aje breakfast terus aku mentelaah, dapatlah 3 bab aku belajar. Macam orang gila cakap Spanish sorang-sorang kat bilik. 

Lunch makan gulai ikan semalam, then terus pergi Sembahyang Jumaat. Sampai Forest Hills sempat mengopi sekejap. Terus aje King Mongkut suruh aku ke kedai belikan dia pizza, lepas tuh ambil ubat kat Walgreens. David balik lambat harinih, dia nak pergi minum sama kawan dia lepas kerja. 

Nampak gayanya aku tak boleh balik awal dah macam selalu. Selalunya, kalau dah siapkan King Mongkut kat katil, David tanya aku kalau-kalau aku nak balik awal (awal pun dalam sesetengah jam gitu lah), tapi sejak kejadian semalam, David kata lah yang aku terpaksa tunggu sampai 8-30 baru boleh balik, sebab dia kata dia tak sanggup nak mengusung King Mongkut ke bilikair sorang-sorang. Biasanya kalau King Mongkut terberak, terkencing, David bersihkan gitu-gitu aje. Esok pulak David akan keluar seharian, dengar ceritanya mak King Mongkut (mak tiri David) nak datang tengahari esok.