Monday, October 22, 2012

Sabtu25042009


Hari Sabtu lah hari aku paling malas sekali kerja, sebab aku kena kerja 8 jam (kadang jer 7 jam), so biasanya mood aku memang tak baik kalau pagi-pagi tuh. Tadi, David ke gym masa aku sampai, so masa nak menyiapkan King Mongkut di bilikair, aku buat selamba bodoh jer.

Ala, yang jenis, kalau dia tanya aku, aku tak jawab, kalau jawab pun, yes or no gitu aje. Aku perasan, dia nih cuba nak strike conversation dengan aku, tanya aku baik-baik aje, what I did last night, apa plan aku for the weekend, questions like that. Kalau David yang tanya, cara jawab aku lain, panjang lebar aku huraikan. Tapi kalau dengan King Mongkut tuh, bila dia tanya, aku samada angkat bahu dan pandang tempat lain, atau buat-buat tak dengar soalan dia. Kalau masa aku tak ada mood lah kan? Kalau masa mood baik, yang jarang sangat tuh, aku layan jugak dia sembang.

Macam biasa, lepas di bilikair, aku angkut dia ke katil, dan sementara dia rileks, aku vacuum lantai etc. Dia suruh aku buat esok (sebab dia nak aku urut dia, aku tau sangatlah niat dia tuh) tapi aku kata mungkin esok kitaorang nak keluar ke mana-mana, sure tak sempat nak buat tuh semua.

Baru aje aku nak start mengurut dia, mak King Mongkut talipun, dia dah nak sampai di Forest Hills. Bengang King Mongkut sebab dia ingatkan mak dia tak jadi nak datang. So kelam kabut dia suruh aku siapkan dia, kelam kabut jugak samada nak suruh aku tunggu mak dia kat lobby atau nak suruh aku ke kedai beli makanan.

Aku selamba aje tapi King Mongkut tuh kepoh sangat, so aku kasi dia sedas, aku guna ayat laser aku tu lah, yang aku tak faham apa pasal dia mudah sangat kepoh sedangkan tak ada apa pun yang nak dikepohkan sangat nya pun. So aku tunggu mak dia kat lobby, dah bawak dia naik ke atas, barulah aku ke kedai beli tuna salad for our lunch.

Tak lama tuh David balik, kejap aje dia bersiap dan dia keluar semula, dia ada janji dengan kawan dia nak pergi lunch kat Chelsea. Dia nih memang tak suka dengan mak tiri dia tuh, King Mongkut pulak asyik suruh mak dia tuh diam aje, mak dia nih memang becok, bercakapnya tak henti-henti. Aku tak join sangat diaorang sembang, kecuali masa lunch. Selebihnya aku kat dapur aje, tengok tv.

[Clip nih masa aku hantar mak dia ke lobby. Aku kena cakap kuat sikit sebab Queen Mother nih pendengaran dia kurang baik. Tuh perempuan tua yang kat lobby, yang jalan mengangkang tuh, itulah Mrs Forman, bitch from hell yang kitaorang kata tuh, yang satu floor sama David/King Mongkut. Dia nih melepak kat lobby aje kerjanya, lepas tuh mulalah mengomen pasal orang, komplen itu ini. Perasan dak yang dia mula bertikam lidah sama Queen Mother towards the end of the clip? Aku biarkan aje diaorang berdua, aku gelak-gelak sama doorman kat depan apartment tuh]




Tak dapat aku nak balik awal harinih sebab King Mongkut nak berak, nak buat catherter, lagipun David tak ada. Aku terserempak dengan David pun masa aku nak ke Pinang Restaurant, dalam pukul 6-15, dia suruh aku datang pukul 11 esok. 


Tak berselera pulak aku nak habiskan Nasi Goreng Tom Yam aku, mungkin sebab kat luar panas sangat kot, aku asyik minum aje. Weekend nih tempreture sampai dekat 90 F, kira panas sangatlah kan bagi aku orang New York nih kan?

Aku turun kat 63rd Street, merayau-rayau lah gitu sampai ke Times Square punya area. Mak oii, sendat Times Square, nak jalan pun kena berengsut-engsut. Itu 3 clips kat entry bawah tuh yang sempat aku ambik.