Sunday, October 14, 2012

08062008

Ahad tuh aku masuk kerja lewat sejam sebab malam semalamnya David ada tanya kalau-kalau aku nak masuk lewat sikit. Apa lagi kan, so aku masuk kerja lewat sejam lah, pukul 11. Rasa macam terkilan aje sebab tak dapat nak bawak Azim jalan ke mana-mana, tak apa lah, dia cuma nak tumpang tidur aje kan in the first place? So, sebelum pergi kerja, aku bangunkan dia, takat bersalam gitu ajelah. Aku harap dia tak kecik hati.

Tak ada buat apa sangat pun Ahad tuh, David keluar ke gym, aku sama Hal aje yang tinggal. Dekat 2 jam aku mengurut Hal, dia bosan agaknya sebab tak ada apa nak buat. Lunch pun lewat sikit sebab kitaorang ingatkan David akan balik awal, so terpaksa tunggu dia. Then bila dia balik, dia kata dia nak makan tuna sandwich sedangkan Hal nak pizza.

Enter John. Tau tak siapa John? Dia nih doorman kat apartment tuh, baru dalam 2 bulan gitu kerja kat situ. Budak-budak lagi, umur dalam 24 tahun. Masa mula dulu, David suka sangat kat dia nih, sebab dia ramah, baik hati. Pendek kata, memang akrablah dia nih dengan David yang ramah tamah tuh. Aku pun baik jugak dengan John nih, tapi baik-baik gitu ajelah.

Sekali dulu, masa aku nak pergi beli pizza for dinner, John siap check kotak pizza tuh, which to me was very weird. Siap dia kata, "why didn't I get a piece Joe?" Aku beritahu David, dia ingatkan mungkin sebab John tak berapa kenal aku sangat, itupasal sampaikan pizza box pun dia bukak. Aku, lain pulak fikirnya. Aku perasan, John nih jenis yang ringan mulut, tapi suka memintak-mintak. Aku terperasan jugak yang tenants kat apartment tuh selalu jugak kasi John nih makanan, buah-buah, burgers, things like that. Not to mention tips lah kan?

Aku pun ada jugak sekali sekala kasi dia makanan, especially burgers (yang aku tak boleh makan tapi aku bawak balik jugak sebab David insist). Lama-lama macam naik lemak pulak dia, tiap kali aku nak ke kedai samada beli dinner (atau lunch kalau weekends), sure dia akan pesan something, "I know David wouldn't mind", dia kata gitu. Tapi aku tak bolehlah sesuka hati nak belanja dia kan, aku kena tanya David dulu. David sama Hal mulanya tak percaya yang John nih selalu memintak-mintak tapi bila aku cerita yang every time aku ke kedai, dia akan kirim suruh beli pizza sama RedBull, baru diaorang percaya. Aku guna duit sendiri instead.

[Ok, kalau korang macam pelik apa pasal benda kecik-kecik gini pun aku nak tulis jugak, wait until korang baca entry seterusnya, apa yang jadi esoknya actually. Style aku lah kan, nak cerita something tuh aku cerita dari akar umbi kan? Ekekekekeke]

Petang tuh, habis kerja, aku pergi makan kat Pinang sekejap, dah lama rasanya tak makan kat situ, dah seminggu. Dulu, masa mula-mula jumpa restoran tuh, hari-hari makan kat situ kan? Kecik hati tokay tuh kalau aku tak tunjukkan muka walaupun sekali seminggu, tu pasal aku pergi jugak tuh.

Lepas tuh aku melepak macam biasalah, menapak dari Rockerfeller Center sampai ke Times Square. Sampai ke kawasan Flatiron District