Sunday, October 14, 2012

29062008


Walaupun tidur lewat dan aku pun letih, tapi dalam tiga empat jam tidur tuh pun adalah dua tiga kali aku tersedar. "Shit! laptop aku memang betul-betul rosak nih, bukan aku bermimpi rupanya". So aku sambung tidur. Sampai termimpi-mimpi aku rupanya. 

Sebelum pergi kerja pagi tuh, sempat aku cuba restore laptop aku tuh to default condition, only to find yang aku boleh taip certain letters aje. Yang lain tuh, bila aku taip, tak keluar apa-apa. Aku nak bukak email pun tak boleh since password aku ada those few letters yang tak keluar tuh. Nak update blog? Lagilah tak bolehnya. Yang boleh sikit-sikit pun cuma chat kat tagboard, itupun macam pelat aje sebab banyak huruf tak keluar sampaikan aku sendiri pun tak faham apa yang aku tulis. Let alone orang lain, kan?

Mulanya tensen jugak aku tapi lama-lama aku gelak ajelah. Biasalah dengan aku nih, kalau ada masalah, aku gelak kan aje. Aku fikir, laptop rosak pun dah nak tensen? Macamana agaknya perasaan orang yang cacat anggota, macam Hal tuh for example. So terinsaf lah aku sekejap. See, aku, dalam keadaan macamana sekalipun, aku sentiasa ambil ikhtibar dengan keadaan sekeliling. 

--------------------------

Sibuk harinih buat macam-macam kerja yang sepatutnya dibuat semalam, nak vacuum, nak mop, nak buang kotak-kotak hadiah. David ada beritahu aku siapa kasi hadiah apa, ada yang kasi ipod, alarm clock, cokelat, jam. Cuma Dean aje yang kasi antique vase yang dia beli masa pergi Bali baru-baru nih. Aku macam tak percaya aje yang diaorang kasi hadiah murah-murah, hadiah-hadiah biasa gitu. Kan ker diaorang semua tuh kaya-kaya? Kalau hadiah-hadiah gitu, aku mampu kasi. So aku tak lah ralat sangat sebab tak kasi hadiah for his birthday tuh. 

Since besoknya twin David tuh nak balik Las Vegas so diaorang nak keluar tengok wayang sama-sama. Hal pun nak ikut jugak, aku macam bengang aje sebab masa tuh dah pukul 2, sedangkan dia belum makan. Dan yang pentingnya, dia belum berak. Sedangkan aku habis kerja pukul 5 petang. Mana sempat nanti tuh, nak siapkan dia pun dekat setengah jam lamanya. 

Mak diaorang yang belanja kitaorang tengok wayang cerita "Don't Mess With The Zohan". Cerita paling bodoh yang pernah aku tengok, tak percaya aku yang Adam Sandler sanggup berlakun filem bodoh gitu tuh. Buat rosak kredibiliti aku aje tengok wayang bodoh-bodoh nih, aku kan ker selalu tengok wayang kelas-kelas? Itu yang bila tengok filem tuh aku rasa macam buang masa sangat, memang cerita bodoh gila. 

Tapi, yang peliknya, mak sama adik perempuan David suka pulak filem tuh, itu kali ketiga diaorang tengok. Aku agak-agak aku tahu apa pasal diaorang suka filem tuh. Sebab banyak adegan Adam Sandler bogel!

Dekat pukul 6 baru aku balik, gaji aku dapatlah lebih sikit sebab semalam aku buat kerja extra hours kan? Aku singgah kat West 4th Street Station pasal nak ke East Village, nak jumpa mamat yang nak jual tiket konsert Bon Jovi tuh. Aku dah email dia sebelumnya, janji nak datang bayar, dan ambil tiket sekali. Tapi, bila aku talipun, dia kata dia tak bawak tiket tuh, dan dia pulak di luar East Village. So dia suruh aku datang esok, dalam pukul 10 pagi gitu. Bengang aku jadinya. Dia macam tak nak jual aje tiket tuh. Dia nih scalper, dia beli banyak tiket then dia jual, lepas kasi mark up sikit harganya. Yang aku nak beli tuh yang harga USD 175, tak lah best sangat pun seatnya tapi tak kisah sebab aku nak tengok rock concert, bukannya nak tengok Broadway show kan?

Aku terus aje lah balik, singgah sekejap kat restoran Redang Island. Cadangnya nak makan kat situ, nak sembang-sembang sama waiters tuh tapi penuh lah pulak dan since semuanya sibuk, aku mintak tapau aje. Aku tahu, sure makanan aku dimasak lambat sebab diaorang nak dulukan dine-in customers, diaorang kenal aku so diaorang tahu yang aku tak akan marah kalau makanan lambat siap. 

So aku keluar jalan-jalan dulu kat area Chinatown tuh. Lalu kat satu salon nih, kesian aku tengok AhSo tuh macam termenung aje kat pintu, aku teruslah masuk. Tak ada orang lain pun, aku sorang aje customernya. Kejap aje rambut aku dipotong, sebab masih pendek. USD 8 aje harganya, dua dollars tips. Ok sesangatlah tuh, bolehlah aku datang every 3 weeks sebab murah. Sekali sekala aje nanti aku pergi salon mahal, takat nak tukar-tukar angin gitu. 

Nasib baik aku boleh check my email thru aku punya cellphone. MamatGQ ada email, tanya bila aku boleh datang. Aku kata aku datang Selasa aje lah sebab esoknya aku dah janji nak pergi cari tiket tuh. Tah, aku macam tak bersemangat aje pulak nak ke apartment MamatGQ tuh cepat-cepat. Ker sebab aku hiba sangat mengenangkan laptop aku yang rosak tuh, yang walaupun aku masih boleh online tapi with very limited activities. Ker sebab aku tak ada mood sebab aku belum dapat konsert tiket tuh kot?