Sunday, October 14, 2012

19062008


Masa tengah menyuap makanan kat Hal, aku ada beritahu David yang aku nak pergi tengok concert Bon Jovi tengah bulan depan. Aku mintak permission nak balik awal sikit hari tuh nanti nya sebab kalau tak salah aku konsert tuh starts pukul 7-30 pm, so dalam pukul 6-30 aku nak mintak diri. Kira oklah kot time tuh sebab biasanya masa gitu David dah siap mandi, dah nak dinner pun diaorang. 

Tapi David kata, tak payah datang lah, dia suruh aku ambik cuti aje sehari tuh sebab macam tak berbaloi lah kalau aku datang jauh-jauh cuma kerja dua jam aje. Aku berkeras kata yang aku nak datang jugak sebab dari 4-30 petang tuh, Hal akan tinggal sorang-sorang kat apartment, Mamat caregiver yang sorang tuh habis kerja pukul 4 petang. 

Pernah sekali dulu, aku sampai aje apartment, Hal tengah tersepit kat pintu. Hal nih kan, dia tuh tak kadar ke diri yang handicapped, nak aje buat itu ini sendiri-sendiri. Lepas tuh mulalah menyusahkan orang. 

Aku nak datang jugak tuh bukan apa, sebab kalau boleh, minggu depannya pulak, aku nak mintak balik awal jugak. Pasal nak tengok George Michael pulak. Konsert George Michael mula pukul 8, so kalau aku blah pukul 7, ngam-ngam sampai Madison Square Garden tuh. 

Tak ada lah aku beritahu plan aku nak tengok kedua-dua concerts tuh, kena beritahu satu-satu lah dulu kan? Hal berkeras kata tak payah datanglah kerja hari concert tuh. Aku tahu, dia berkeras tuh bukan apa. Sebab seminggu sebelum tuh, aku kena kerja sebelah pagi, menggantikan Mamat Filipino caregiver yang sorang lagi tuh, dia nak ke mana tah selama seminggu. So aku akan kerja dari pukul 8 pagi sampai 4 petang kot, minggu kedua bulan depan. 

So, Hal rasa macam dah menyusahkan aku (sebab dia tahu aku pun nak kerja kat apartment MamatGQ tuh di sebelah pagi), so itu yang dia kononnya tak nak menyusahkan aku lah. Aku tak kisah, kasi aku off pun ok jugak (tak ada lah gaji untuk hari tuh), tapi aku rasa aku tetap nak mintak blah awal jugaklah minggu yang satu lagi tuh. Kalau dia kasi off terus pun ok jugak. Dan kalau diaorang nak kasi aku sekali off setiap minggu pun, aku akan ok kan aje. Tapi, jadi keciklah gaji aku pulak kan? Tak kisah lah, bosan gak hari-hari kerja kan? 

Tengoklah, minggu depan baru aku nak confirm kan, kalau dah dapat tiket nanti. Sebab Hal macam jadi bengang kat aku, "why are you being difficult, Joe?", kata dia bila aku kata aku nak datang jugak kerja hari concert tuh. Sedangkan dia kononnya nak buat baik dengan aku, suruh off hari tuh.