Sunday, October 14, 2012

02072008


Aku macam dah tak ada semangat nak continue dengan Spanish lesson aku sekarang nih. Baru Lesson 8. Rasa macam buang duit aje pasal aku pergi kelas unprepared. Tak buat revision langsung. Kalaulah ramai students, sure aku yang corot. Itu yang buat aku tak bersemangat tuh sebab biasanya aku kalau buat something tuh, aku nak jadi yang paling best, aku nak excel. Tak best jadi orang bodoh nih kan? Sebab aku bukan bodoh. 

Macamana pun aku pergilah jugak kelas harinih, itupun lepas puas merayau-rayau kat Brooklyn, nak cari kedai repair laptop. Kalau masa tak memerlukan tuh, selalu sangat aku terjumpa kedai repair komputer, tapi di waktu aku tengah terdesak gini nih, satu kedai pun tak jumpa. Itu yang buat aku macam makin selamba nak rembat laptop baru aje, senang cerita kan? 

Aku jadi macam kagum jugak dengan diri aku sebab aku taklah tensen sangat bila laptop rosak, tak adalah aku terburu-buru nak settelkan masalah laptop tuh dulu. Macam selalunya tuh. Aku selamba aje, aku tak jadikan itu satu priority pun. Mungkin sebab internet cafe ada di mana-mana dan aku boleh check email aku thru my cellphone. 

Aku breakfast kat Union Square, sementara tunggu tutor aku tuh datang. Memanglah pengelat orangnya dia nih, sokmo dia datang lambat sepuluh minit. Dia tak tahu, benda-benda gitu yang buat aku makin tak bersemangat nak teruskan lessons aku. Lagipun, aku dah boleh belajar sendiri nih, dia punya basic tuh aku dah tahu, so kalau aku ada masa, aku boleh belajar dan practice sendiri aje sebenarnya. Tapi, susah sikitlah kan, aku nih kan ke malas orangnya?

Lepas tuh aku ke Jackson Heights, internet cafe yang aku pergi sama Sherink dulu tuh cuma bukak pukul 1 tengahari, tapi yang bestnya, tutup pukul 3-30 pagi. So aku ke internet cafe yang lain, adalah 3 jam aku lepak kat situ, sambil mengupdate blog dan buat apa-apa yang patut. Aku suruh tokay kedai tuh repair laptop aku, dah bayar deposit $50, siap aku beritahu dia kalau harganya sampai empat lima ratus, aku nak beli laptop baru aje lah. Dia kata dalam seseminggu baru boleh siap sebab dia tak cukup staff. Aku tak kisah, sebab minggu depan aku akan kerja dari pagi sampai malam, so aku tak akan ada masa nak online. 

Aku lunch kat Thai restaurant yang kat Forest Hills harinih, makan Shrimp Panang Curry. Aku suka makan kat Thai restoran sebab itulah, aku akan tambah nasi sebab portion nya sikit aje. Bertambah nih, rasa macam makan banyak aje, aku suka kalau aku makan banyak. 

Balik kerja, sempat lagi singgah kat internet cafe yang dekat apartment David/Hal tuh. Dah nak tutup dah so dapatlah setengah jam aku online. Hiba jer rasanya bila aku balik rumah, laptop aku tak ada di bilik. Rasanya tak pernah terjadi macam nih. Biasanya, laptop aku akan sentiasa ada. Tapi tak apa lah, aku boleh tidur awal, esok aku kena bangun pagi sebab nak ke apartment MamatGQ tuh.