Sunday, October 14, 2012

09062008


Sejak minggu lepas aku dah plan yang minggu ini aku tak nak keluar ke mana-mana di waktu pagi. Aku nak terus pergi kerja aje, lepas Zohor, dan kalau ada masa nak jalan-jalan pun dalam pukul 2 tu lah. Cukuplah dapat dalam sesejam lebih sikit meround Times Square, aku tak boleh tak pergi Times Square tuh, kena jugak pergi hari-hari, rugilah nanti masa-masa panas gini aku tak ke sana kan?

What a start to my week pagi nih sebab bila aku balik dari jogging, aku nampak yang ada card dari pejabat pos yang dialamatkan kat aku. Terus ajelah aku patah balik, sampai jugak rupanya hantaran kawan tuh. 


Nasib baik post master yang jaga counter tuh perempuan Cina yang baik hati tuh, bukan this one guy yang aku pernah kena marah dulu tuh sebab guna fake ID. So aku siap sound kat AhSo tuh, aku kata yang dia nih baik, I feel relieve kalau dia yang jaga counter nak ambil parcel. Tersipu-sipu AhSo tuh, siap dia kata, "I know, I know", sambil angguk-angguk. Mungkin dia perasan dan tahu yang mamat sorang tuh memang sombong orangnya.

"Medicine, comic, dried fruits, coffee, cookies, biscuits", tertulis kat kotak tuh. Laaa, hantaran bantuan mangsa banjir rupanya. Aku tengok lagi, RM 85-30 postagenya, "ish mahal nih, sayang jugak diaorang nih kat aku rupanya", kata aku dalam hati.

So best ajelah aku pagi tuh, sesambil makan kuih tart (yang jadi sagun) dan kuih siput (yang banyak cedera siputnya), sesambil online, sesambil menyorok dari orang ramai kat YM. Bila tinggal 3 ekor aje kuih siput, baru aku terperasan yang kat kotak tuh ada tulisan.





David/Hal nak makan Chinese foods untuk dinner so aku ke Chinese Take-Out yang kat area tuh. Macam biasa John suruh aku beli makanan untuk dia, tak sampai hati aku nak beritahu yang David/Hal tak suka dia buat perangai gitu so aku belikan jugaklah dia pizza. Masa sampai aje kat apartment, terus David tanya aku kalau-kalau John ada mintak aku belikan dia apa-apa. Dengan David nih aku tak boleh tipu sebab dia macam boleh baca cara aku, yang aku nih sure senyapkan aje, yang aku nih sure tak berani nak mintak duit dari John. 

David nih kuat mengadu, dia talipun mak dia (yang memang semua orang kat area tuh kenal), ceritakan kisah John yang suka ambil kesempatan tuh. 

Malam tuh masa aku nak balik, aku tengok John macam masam aje, so aku tanya lah dia. Rupanya dia baru dapat call dari Super dan pihak Management yang kasi dia warning. Dia kata dia tak tahu sapa yang jadi spy lemannya, so lega lah sikit aku bila dia kata gitu tuh. Mati-mati aku ingat dia akan tuduh aku yang puncanya dia dapat warning tuh.