Tuesday, October 23, 2012

Ahad24052009


Aku sampai aje apartment diaorang terus David suruh aku siapkan King Mongkut, sebab kitaorang nak keluar jalan-jalan ke mall. Mall yang satu tu lah, Roosevelt Field Mall kat Long Island. Cuaca pun elok, King Mongkut pun tak nak mengalah, pakai shorts aje. Yang match dengan kaler stokin. Yang match dengan kaler kasut. Baju pulak, kaler sedondong dengan kaler topi.

Tak beli apa pun kat mall, macam biasalah dari Macy's masuk Bloomingdale's, then masuk Nordstrom. Pukul 1 lebih sikit kitaorang dah balik sebab David ada appointment untuk potong rambut dan King Mongkut pulak nak naik throne sebelum buat catherter. Lama aku kena mengurut King Mongkut tadi tuh sebab dia sekejap aje kat bilikair, berak dia lawas pulak kali nih gamaknya.

Tapi oklah sebab aku ada standby kan cellphone aku, bolehlah aku online sesambil mengurut King Mongkut tuh. Dalam pukul 4 aku dapat sms dari Ramon, dia kata dia tak dapat nak join aku petang nih pasal dia nak keluar jalan-jalan sama jiran dia, orang Indo jugak. Walaupun aku nih elegant dan classy orang nya, ekekekeke, aku tak kisah pun tapi aku peliklah jugak sebab dia kan ker dah buat janji dengan aku semalam tuh? Orang Indo gini lah, kata aku dalam hati, diaorang buat sesuatu ikut sedap hati aje.

So aku terpaksa tukar plan aku lah, habis kerja aku turun kat 42nd Street pasal nak jalan kaki aje ke 34th Street/Herald Square. Harinih, for the very first time, dari 34th ke 42nd Street, jalan ditutup untuk kenderaan, cuma dibuka untuk pedestrians aje.

Aku masuk Macy's sebab nak beli cologne. Cologne aku dah habis, aku guna kan sehingga ke semburan yang terakhir ituhari, dan sebab sekarang pun dah panas, tak selesa rasanya tak pakai cologne. Walaupun aku Bangla aje tapi ketiak aku, badan aku, tak ada lah setengik macam bau ketiak dan badan Bangla yang kat Malaysia tuh. Aku tak kisah sangat brand apa pun sebab brand yang aku pakai memang tak ada dijual di situ, memang susah nak cari. So aku redha ajelah beli apa-apa brand sekali pun. Cuma aku nak cari yang ada kasi gift, biasanya beg. Ada satu nih, lawa gila beg tuh, kaler nya pun lawa, tapi cologne tuh cap Guess AJE, aku rasa macam akan jatuh darjat aku kalau pakai cologne Guess tuh.

Last-last aku ambik Hugo sebab aku suka bag dia, dan lagipun tak ada dah offers lain yang best. Bolehlah aku pergi kelas Spanish nanti sambil melaram bawak beg Hugo tuh kan?



Tak adil lah kalau masuk Macy's dan tak masuk Daffy's pulak kan, sebab diaorang tuh sebelah menyebelah aje. So aku masuk Daffy's sekejap, ada dua helai t-shirts yang aku dah terambil, tapi nasib baik masa tuh Ramon talipun, so terus aku keluar dari Daffy's sebelum sempat bayar. Selamat duit aku. Ramon talipun tuh pasal dia nak join aku. Aku tipu dia, aku kata aku dah nak balik. Malaslah aku buat plan lain sebab tadi dia jugak yang ada rancangan dia sendiri, apa nak cari aku pulak kan?

So aku balik rumah aje lah, sempat masak-masak lagi tuh sementara tunggu Isyak masuk. Kebetulan esok tak ada kelas sebab cuti Memorial Day, cuma masalahnya pulak, Selasa sama Rabu ada kelas berturut-turut.