Tuesday, October 23, 2012

Sabtu23052009


Pagi-pagi lagi David dah hantar kereta untuk diservis, sebab lagi dua minggu diaorang nak berjalan jauh. Ingatkan boleh lah siap kereta tuh dalam masa sesejam dua, tapi sampai ke petang masih belum siap. Itu yang kitaorang tak keluar ke mana-mana tuh walaupun cuaca kat luar panas. Kesian kat King Mongkut yang berkeras suruh aku siapkan dia berpakaian, sedangkan aku tahu yang memang tak sempat nak ke mana-mana dah.

So petang tuh, lepas lunch, kitaorang tengok dvd cerita Ping Pong Playa, kisah keluarga Cina di California. Oklah ceritanya tapi David suka sangat. David nih memang suka sangat cerita-cerita Cina/Asia, terutama kalau kisah budak-budak kolej yang tengah tergedik-gedik.

Aku habis kerja pukul 5 walaupun King Mongkut suruh aku balik pukul 6 sebab bolehlah buat catherter lambat sikit. Tapi, aku selamba aje kata yang aku dah janji dengan kawan. Besok disuruh masuk pukul 10 sebab diaorang plan nak ke mall.

Ramon ada sms-ed aku, beritahu yang dia ada kat Central Park, so dia suruh aku terus ke sana ajelah. Aku ajak dia tengok wayang kat Lincoln Square aje sebab dekat tapi dia nak ke Regal Cinema pasal dia ada membership card, nak kasi tambah points, bolehlah nanti dapat free pop corn kot. Nak tergelak aku mendengarnya, memang ada orang yang jenis gitu, kan?

So kitaorang ke Times Square. Dia nak tengok cerita Night At The Museum tapi aku tak nak, aku kata, "Itu filem anak-anak". So kitaorang tengok Terminator Salvation, sebab aku ingatkan filem tuh macam filem Terminator yang aku pernah tengok masa kecik-kecik dulu, zaman-zaman Arnold SusahNakEja dulu tuh.



[Ramn tengah beli tiket]


"Nonton filem gini enak sih, gak perlu mikir-mikir", kata Ramon. Tak payah nak fikir-fikir? Sepanjang aku dalam panggung, puas aku memikir, apa pasal penuh satu panggung (tahu lah long Memorial Day weekend) penonton nak menonton filem yang tah apa-apa yang aku tak sabar-sabar nak tunggu filem tuh habis. Punyalah bosan nya, sikit pun tak masuk kat akal aku.

Sampaikan aku marah-marah kat budak-budak sebelah kitaorang tuh yang buat bising aje kerjanya, "Be quiet, boys!", aku kata gitu sambil pandang diaorang lama-lama. Terus tersenyap budak tuh, lama tuh diaorang bising lagi. Panas jer aku jadinya.

Lepas tengok wayang, kitaorang ke Hell's Kitchen, pergi restoran Indo yang aku pernah pergi sekali dulu tuh, Bali Nusa Indah kalau tak silap aku nama nya. Kitaorang makan otak-otak sama nasi goreng. Ramon cerita kat aku yang dalam seminggu nih dia dah pergi interview kat a few places, dah pernah kerja kat restoran Itali pun dah sehari tuh. Tapi semuanya tak best, ada aje yang buat dia tak sanggup nak kerja.

Aku asyik menguap aje, so pukul 10 lebih sikit kitaorang blah, esok aku kena kerja pagi pulak tuh. Ramon suruh aku talipun dia petang esok lepas habis kerja, dia kata nak keluar jalan-jalan lagi. Aku ok kan aje sebab Monday nanti aku tak ada kelas, so bolehlah melepak sampai lewat malam pun esok tuh.