Tuesday, October 23, 2012

Entry Separa Bisu - New Haven,Connecticut




[Kedua-dua nih kedai Melayu kat New Haven, Connecticut]



[Rempah yang aku sempat beli kat kedai tuh. Dalam train baru termenyesal sebab tak beli banyak-banyak. Tak apa, nanti bila-bila, aku nak beli then nak suruh diaorang pos kan aje kot]

-------------------------------------

Lepas nih kena buat entries bertulislah pulak now that aku dah habis bercuti (esok, Friday 12th, last day cuti aku), aku pun dah tak ada gambar-gambar dah nak taruk.

I'm on the train masa buat entry nih, pagi tadi aku naik Amtrak dari Mystic (semalam dari Providence ke Mystic) ke New Haven di Connecticut nih. Aku tak ada tujuan nak jalan-jalan pun sebab tak ada apa yang menariknya kat sini nih, cuma my main destination tadi tuh nak ke Warung Selera, restoran Melayu yang tersohor seantero dunia tuh.

The restaurant was closed when I got there (I took a cab from the train station) so aku ke kedai yang di sebelahnya, yang aku tahu, tuan punya nya Melayu. So aku bersembang-sembang dengan Abang Din, baiknya lah Melayu tuh sampaikan puas aku menahan airmata aku dari keluar. Tapi, as much as aku cuba gelak-gelak, airmata aku bercucuran jugak keluarnya. Aku pun tak tahu pasal apa.

The rest of the afternoon tuh sembang dengan diaorang berdua (satu lagi tu, tuan punya restoran, an Indonesian married to a Malaysian) lah. Menyumpah-nyumpah aku dalam hati sebab apa pasal airmata aku asyik laju aje turunnya. 

I  left  at 5  tadi, aku  rasa  aku  akan  datang  lagi  ke sini, InysaAllah, sebab diaorang tuh baik sangat. Aku nak berkawan dengan orang baik-baik nih. 

Oklah, bergegar pulak train nih, lagipun aku tak comfortable nih, mamat kat depan tuh dah pindah seat pasal bau mee goreng yang aku tapau nih kuat sangatlah aroma dia. Alaaa, dah nak sampai New York, cuti aku dah nak habis.