Thursday, October 11, 2012

08042008


Banyak pulak benda nak tulis nih tapi tak tahu nak start kat mana, macamana. 

1. Aku tak cerita pun lagi pasal sakit dada aku tuh kan? Tak ada apa nak cerita pun sangat cuma sekarang tak ada lah macam dulu sakitnya. Kalau dulu, sakit dada aku tuh berterus-terusan, sekarang nih ada rasa sekejap-sekejap gitu. Rasa macam ada benda tersumbat kat dada, itu yang bila aku ada rasa sakit, aku ambik nafas dalam-dalam. 

Aku makan ubat setiap hari, setiap waktu dan ketika. Berlambak ubat kat meja aku nih, bertitiran. Kenyang makan ubat aje jadinya. Yang aku beli kat pharmacy dulu tuh dah habis kedua-dua botol, ranaplah dekat dua ratus lagi nih nak beli yang baru. Untuk sementara tuh aku makan bekalan ubat yang ada member hantar dari Malaysia. Ada jugak ubat yang aku stop ambik sebab every time aku ambik, kepala aku jadi pening sampaikan aku kena makan ubat pening kepala nak hilangkan pening tuh. So aku stop ambik ubat tuh. Ada jugak aku terfikir, entah-entah aku nih silap makan ubat kot? Bayangkanlah, kalau kita sakit lain, tapi makan ubat lain, kan? 

Minggu lepas aku dapat bill dari lab yang buat blood test aku tuh, kena bayar $430 before end of the month. Aku ingatkan tak kena bayaran apa-apa dah, iyalah kan, aku dah bayar seratus kat Doktor so aku ingatkan tak kena bayar apa-apa dah. Tunggu akhir bulan lah baru bayar, nak bayar sekarang, duit jadi sikit nanti. Aku kalau duit sikit, kadar kekonfidenan aku jadi menurun.

Ok, habis bab tuh. 

2. Aku dah tak tahu cerita pasal Heru, cellphone aku pun dah sentiasa aku off kan aje sekarang nih. Dan tak ada pun mesej dari dia dah. Cuma aku dapat mesej-mesej dari Armi pulak. Ingat siapa Armi tuh kan? Ajen Indo yang masa aku sama Heru kerja kat KFC dulu tu lah, yang tipu kitaorang tuh. Aku suspect, Heru pergi ke Philadelphia sebab nak mintak duit dari Armi (duit hutang), so Heru sure cerita kat Armi pasal kerja aku sekarang kan? Sure dia pun teruja tuh nak cari kerja macam aku, sebab Armi nih dia punya English boleh tahan jugak, dibandingkan dengan orang Indo yang lain. 

Last aku jumpa Armi, masa aku terjumpa PakCik Arthur Pukimak dulu tu kan? Masa Armi dapat kerja jadi waiter kat Penang Restaurant. Aku dah agak yang dia tak lama kerjanya kat restoran tuh. Baik aje bahasanya siArmi tuh kat cellphone, hampir aku tertalipun dia semula. Tapi, buat masa ini tak nak lah, aku nak duduk sorang-sorang, tak nak sapa-sapa kacau aku. 

Ok, habis gak bab tuh.

3. Pasal kawan kita Syed pulak? Dah dua minggu dah rupanya dia kerja di DC. No news tuh maknanya good news lah kan I hope. Aku pun dah bukak semula blog aku (walaupun url baru) tapi aku berjaga-jaga jugak kalau-kalau dia ada datang blog aku. Dan since dah tak ada cerita pasal dia, dan aku dah tak kisah dia nak baca atau tidak blog nih, aku tak kisah dah lah. Dia bukan duduk sama aku kan? 

Tapi.... baru tadi aku called dia (semalam he left a message on my cell, tapi tak clear), rupanya dia dah dibuang kerja. Kesian pulak aku mendengarnya. And he's coming to New York pasal nak collect check gaji yang dia kerja dua hari kat 7-Eleven dulu tuh. 

Dia nak jumpa aku untuk makan-makan, lega jugak aku mendengarnya bila dia kata dia nak jumpa aku sebelum dia balik semula ke DC. Buatnya dia nak lepak sama aku lagi, kan? Dulu aku ada beritahu dia yang Heru nak duduk sama aku, now that tak jadi, sure dia akan tahu yang aku duduk sorang-sorang kan? Aku mana boleh tipu dia sebab buatnya dia baca semula blog aku bila dia tahu yang aku dah tak privatekan blog nih? 

Tengoklah macamana, kalau nanti ditakdirkan nama Syed akan muncul lagi kat dalam blog aku nih, terpaksalah aku privatekan semula blog aku. Atau pindah url *Mamposlah jadi Raja Tukar URL* Macamana pun, nih aku nak beritahu sapa-sapa yang berkenaan. Hafal, bookmark kan tagboard aku tuh sebab kat situ aje lah aku kasi info, kata lah aku terpaksa tutup blog atau pindahkan ke tempat lain. Belajarlah dari kesilapan lepas yang sebab tak tahu url tagboard aku, terkapai-kapai memasing yang tak tahu apa jadi dengan blog aku kan? Kalau aku privatekan blog, atau pindah url, aku akan beritahu kat tagboard tuh. Aku tak nak lari dari peminat, aku nak lari dari orang yang aku tak suka aje. Wakakakakka. 

Ok, habis bab tuh.

4. Tuan rumah aku, Lily, orang Indo tuh, dia dah tak kerja. Dulu dia kerja kat salon potong rambut. Suami dia kerja kat kedai Cina. So dia mintak aku tolong carikan dia kerja melalui internet, she knows nothing pasal internet. Ada lah aku kasi dia a few contacts tapi dia nih macam takut-takut aje nak kerja dengan orang persaorangan, macam yang aku buat. Aku suruh dia kerja jadi caregiver macam aku tapi dia tak nak. Tak sanggup katanya, geli dan kotor. 

"Well, it's not that bad actually, it's all in your mind", aku kata gitu. Tak tahu lah samada dia pandang aku semacam sebab aku kerja jaga orang cacat nih kan? Ataupun entah-entah dia respect kat aku sebab sanggup buat kerja-kerja gitu. 

Oh yes, Lily tanya aku betul ker MakCik Jenny dah tutup office sebab dah lama office MakCik Jenny tuh tak bukak. Aku tak tahu, nanti senang-senang aku nak ke sana lah, nak tau cerita. 

No 5, 6, 7, dan seterusnya esok-esoklah aku update.... heheheh