Thursday, October 11, 2012

31032008


Sejak aku duduk sorang-sorang balik nih, rasa macam lapang pulak kepala aku. Tak ada apa nak difikir pun kadang tuh. Aku balik semula hidup sendiri-sendiri. 

Kadang tu rasa macam sunyi aje sebab tak ada member nak buat sembang tapi aku nak buat macamana kan? Memanglah kadang rasa kosong aje hidup aku bila sendiri-sendiri begini tapi bila difikir-fikir balik, memang hidup aku kosong pun kan? 

Dan sejak aku pindahkan blog ke alamat baru (and as a result, aku tak boleh nak pindah kan semula ke alamat lama, dan as a result, aku kehilangan berjuta-juta pembaca wakakakkaka), aku rasa hidup aku semakin sunyi. Kalau dulu aku, kalau masa bosan-bosan tuh, aku akan check pelawat-pelawat ke blog aku, tapi sekarang nih tak dah. Sebab aku privatekan blog aku, dan aku cuma bukak ikut mood aje. Buat masa sekarang aku bukak blog aku malam-malam aje, masa aku betul-betul sure yang Syed tak ada online. Itupun kalau aku ada buat update lah kan? Ataupun kalau ada sesiapa yang request suruh bukak, thru YM lah kan? 

Dulu aku ada beritahu yang once Syed pindah dari rumah aku, aku nak bukak balik blog aku. Tapi, little did I know yang Syed dapat cari blog baru aku (mungkin sebab url tuh orang boleh agak, boleh google senang-senang aje kan?). Minggu lepas, bila dia blah aje, terus aku bukak blog aku. Tengah seronok-seronok chatting kat tagboard, baru aku terperasan yang Syed ada masuk blog, thru url baru. Masa tuh jugak teruslah aku privatekan blog nih. Entahlah, mungkin akan datang aku bukak semula blog nih, bila dah tak ada nama Syed dalam entry-entry aku. 

Macamana pun, buat sementara nih, aku dah rasa macam seronok pulak bila blog aku dah tak ada orang datang. Walaupun aku ada rasa macam aku nih selfish sangat pasal tak kesian dengan orang yang selalu datang blog aku, tapi aku rasa I'll get over it soon. Itu lah, sapa suruh baca senyap-senyap kan? Kalau jadi member aku, sure tau ke mana aku pindah blog baru kan? 

Sekarang nih aku tak ada dah perasaan macam terpressure bila tak update blog, macam selalu tuh. Sekarang nih aku rileks aje, selamba aje, aku akan update bila aku rasa dah lama tak update. Sebab, macamana sekalipun, aku akan tetap tulis blog. Sekarang, aku tulis pun, more untuk aku punya kepuasan hati sendiri. Bukan sangat sebab kesian dengan orang yang nak baca, nak tahu cerita aku. Itu dulu-dulu, masa aku perasan yang aku femes. Sekarang nih, aku biasa aje, I've had my 15 minutes of fame kan? Dan harap-harapnya aku akan berterusan begini lah, takut jugak nanti aku cepat sangat haus glamer nya. 

Ok, itu aje lah Dear Diary, nanti esok lusa aku update pasal lain, pasal Heru, member Indo yang dulu satu kerja dengan aku kat Atlantic City, kat KFC Nenek Rewel ituhari. Dia nak duduk sama aku kat New York nih. 

Hmmm, lepas sorang, sorang yang datang....