Wednesday, October 10, 2012

16012008


Hari ni lah hari off aku yang paling tak berguna. Yang paling membosankan. I did absolutley nothing today. Tak buat apa-apa. Apa aku buat sepanjang hari? Tak ada apa-apa. Depressednya aku rasa. Nak buat itu tak jadi. Nak buat ini malas. Nak buat itu ini tak ada mood. 

Kalaulah aku diberitahu awal yang aku akan off dua hari, sure aku dah buat plan. Entah-entah aku dah terbalik ke New York kan? Itu yang aku rasa macam ralat jer tuh. Itu yang aku rasa macam tak seronok, tak ada mood aje tuh. Sebab aku dah tak akan ada peluang macam ni dah. Dah sebulan setengah aku tak turun New York kan, so it's about time lah aku buat plan untuk melawat kampung halaman yang tercinta kan? 

Awal pagi tuh aku online, chat sesikit sesambil tengok tv. Rasa macam orang pencen jer, dok tengok The Price Is Right. Aku tak bukak pun Forex websites, aku tak buat apa-apa pun, sedanglkan semalam tuh aku punyalah bersemangat kononnya nak pulun study hari ni nih. Letih tak buat apa, takat tenung screen laptop, aku tidur. 

Bangun tuh terus makan mee segera, then cuba-cuba mengadap laptop. Fuck! Gitu jugak, I ended up staring at the screen, not knowing what to do. Not knowing where to go. Aku tengok tv kejap, tengok Dr Phil's Show, bosan, aku sambung tidur semula. Bukan tidur sangat pun, more to menyorok dalam selimut. Syok berkelubung sejuk-sejuk gini nih. 

Dah gelap, dalam pukul 4-30 pm, baru lah aku keluar. Aku pergi Shaws, memang tak ada niat nak beli apa-apa pun. Sekadar nak buang masa, nak ambik angin, nak buang bosan. Tapi, dalam tak tak nak beli apa-apa pun tuh, habislah jugak 70 dollars. Aku beli 1 gallon carrot juice, aku beli cookies, aku beli apa tah lagi tadi tuh. Pasal aku beli sampai 1 gallon carrot juice tuh? 

Masa tengok tv tadi tuh, aku tertengok this interview dengan Sarah Ferguson, Princess Of York. Dia nih kan ker jurucakap Weight Watchers? Dia kata, dulu dia deperessed, dia gemuk. Dia asyik makan cookies sama minum juice. Carrot juice tuh salah satu dari dia punya favorite. Kalaulah dengan minum carrot juice boleh mengemukkan aku, aku sanggup minum juice tuh berliter-liter setiap hari. Elok dah tuh, aku sentiasa dalam keadaan depressed kan? 

Tak jugak sebenarnya. Aku, bila ternampak carrot juice tadi tuh, terus aku tersambar botol besar tuh. Bukan apa, sebab it reminds me of New York. Sebab masa aku kerja kat kedai Lee dulu yang buat aku mula berkecimpung di bidang meminum carrot juice kan? Cibai tul, everything reminds me of New York. Everthing leads to New York jugak. 

Ok lah Dear Diary, aku tak ada mood dah nak sambung nih. Karang-karang mungkin mood aku ok balik kot. By the way Dear Diary, harinih aku belum bercakap walau sepatah perkataan pun. Kat Shaw tadi pun tak bercakap apa-apa, takat bayar aje harga barang. Janganlah diaorang balik kerja nanti, ada yang tegur aku. I want to keep it this way, aku tak nak bercakap apa-apa pun hari ni nih.