Wednesday, October 10, 2012

22012008


Saspen gak aku pagi tadi takut kalau-kalau Yopi pun sama off dengan aku sebab semalam dia sepatutnya off tapi Sonny suruh dia kerja jugak. Iyalah, ingatkan busy sebab Public Holiday tuh. Rupanya aku sorang aje yang off hari ni nih, bapak Sonny ada kat rumah jugak. Dah seminggu dia tak kerja bapak Sonny nih, tah pasal apa aku pun kurang pasti. 

Dia nih nampak macam nak berbaik dengan aku, iyalah, kitaorang berdua nih macam dah terpinggir aje dah sekarang nih. Dia kerja di bahagian dapur, sorang-sorang aje, tak langsung dah bersembang macam selalu tuh. Kesian aku menengoknya. Aku pulak, sorang-sorang jugak di bahagian depan. 

Sonny, bini dia, Mr Wong, diaorang adalah di depan tapi diaorang bersembang bertiga. Aku lah sorang-sorang melayan customers. Kalau tak ada customers, aku melayan perasaan aku. Aku lebih suka melayan perasaan, daripada melayan customers. Sebab customers nih kadang-kadangnya banyak sangat cekadak masing-masing tuh. Cuma bila melayan perasaan tuh, kadang-kadang aku tersedar, yang sebenarnya aku nih yang banyak taik palat nya. Dok fikir itu ini, benda yang bukan-bukan. 

Lepas diaorang pergi kerja, terus aje aku ke Shaws supermarket tuh. Tak mandi, tak basuh muka pun, pergi gitu aje. Best kat US nih, tak ada orang kisah pun. Asalkan jangan bogel, dah. Aku beli tuna salad, egg salad, mee segera, dan bekalan carrot juice untuk seminggu. 

Kat rumah aku tengok tv aje lah sesambil buat update yang kat bawah tuh. Sunyi sepi sekeliling aku, off line dan online. Nampak gayanya hari ni Hari Tidak Bercakap Sepatah Haram Pun jugak lah gayanya. Sesambil tengok The Price Is Right, aku tengok jugak Business Channel, syok tengok panic selling kat Wall Street. Dah lama tuh baru lah stock market naik balik semula. Personally, aku suka kalau harga stock jatuh merundum. 

Lepas tuh terralit tengok Oscar Nomination pulak. Ish, banyak ketinggalan aku nih, banyak judul films yang aku tak pernah dengar. Kecuali Atonement yang aku nak tengok sangat tuh. Kalau aku kat New York, sure aku tak ketinggalan sangat macam nih kan? Sure aku akan berkecimpung menengok filem-filem tuh. Kalau aku kat New York lah kan? Tapi aku di sini, kat ceruk rantau yang panggung wayang pun tak ada ni kan? So aku nak buat macam mana kan?

Sikit pun aku tak sentuh Forex punya websites, tengok-tengok gitu aje site tempat aku "main kutu' Forex tuh. Dah dua minggu, dari 400 USD, dah jadi dekat lima ratus dah nih. Ish, kalau aku banyak duit, harus aku tambah lagi sikit tabungan aku nih. Ada duit sesikit sebenarnya, tapi sayang nak guna. Takut-takut awal Februari nanti aku akan terbalik ke New York kan? 

Pukul 3 baru aku keluar, nak ke Lenscrafter, nak ambik contacts yang aku order minggu lepas tuh. Aku ada lah jugak try-try cermin mata kat situ tapi mahal-mahal semuanya. Trendy-trendy pun satu hal jugak. Malu lah, aku nih dah tua, takkan nak pakai trendy glasses macam tu kan? So terselamatlah duit aku dari terbeli new glasses tadi tuh. Akan lama lah selamatnya aku rasa sebab aku dah tak ada hal dah nak ke Lenscrafter kan, contacts tuh untuk bekalan setahun. 

"So I'll settle for these 500-dollar glasses then, a little cheaper then what I wanted to spend", aku terdengar ada this one MakCik cakap gitu, masa aku nak keluar dari kedai tuh. Ish, macam berlagak jer gaya dia cakap tuh.

Aku lupakan niat nak pergi potong rambut, malas pulak rasanya, lantak lah aku rasa rambut aku macam dah menggerbang panjang nih. Nasib baik jugaklah aku terus balik ke rumah sebab sedara aku ada online. Kalau aku pergi potong rambut tadi, sure tak berkesempatan jumpa sedara aku nih. Dah lama tak sembang dengan dia nih so we decided untuk berwebcam bagai. Biar terasa dekat gitu. Tengah nak pasang camera tuh, tah apa salahnya, laptop aku terus kong, mmapos gitu aje. Pundeks tul, hilang entry yang aku dah siap-siap taip. Kena buat semula lah nampak gayanya. Tapi tak apa, sebab aku dapat sembang dengan sedara aku dalam dua jam gitu. Hilang rindu dendam selama ini. The rest of the day aku online aje lah, sesambil tulis entry nih, malas lah aku tulis pepanjang, aku pun dah lupa apa yang aku tulis mula-mula tadi tuh.