Wednesday, October 10, 2012

20012008


Memang lah mood aku sehari-harian nih dipengaruhi oleh keadaan sekeliling. Kalau ok di waktu pagi tuh, akan ok lah biasanya sepanjang hari, sampailah ada benda yang tak ok nya, yang membuatkan mood aku pun jadi tak berapa ok. Rentetan dari kisah semalam, dan jugak ekoran dari blog entry aku semalam tuh, hari ini aku berubah mood pulak. Aku jadi lain dari semalam. 

Pagi tadi, sebelum pergi kerja, masa aku siapkan entry aku tuh, aku ada terfikir yang begini rupanya aku nih. Manja. Mudah mengalah. Tak kuat semangat. Bodoh. Pendek kata, semua yang tak baik lah, semua benda-benda yang negatif aje adanya kat diri aku nih. Tak ada sekelumit benda yang berbentuk dan berbaur positif pun yang ada dalam diri aku nih. Mungkin ada kot (tak kan tak ada langsung) tapi aku tak sedar. 

Lemah sangat aku nih orangnya, kata aku dalam hati. Bodoh sangat aku nih. Pun aku kata tuh dalam hati. So macam terbodoh aje lah aku sekejap pagi tadi tuh, masa tengah lepak-lepak kat luar apartment, sebelum pergi kerja. 

Aku nak buat macamana nih, memang aku nih lemah dan bodoh. Hati aku jadi denfensive gitu. Macam tak mahu mengalah lah. Macam tak boleh menerima hakikat yang aku nih lemah dan bodoh. Mencari-cari alasan lah kononnya. Typical orang lemah kan? I have to do something, I cannot go on living like this. Orang yang baca blog aku pun dah masak dengan perangai aku nih. Isn't that memalukan? Isn't that sad? Tapi itu lah aku, selama ini aku main-main aje dengan aku punya life nih. To me, my life is just one big fat joke. 

If only you knew how hard it is for me to stay sane, then tak ada lah kau akan gelakkan aku beria-ia sangat kan, Dear Diary

-------------------------

"Why are you so happy today?", Tess tanya aku masa kitaorang tengah tunggu customers. Tersenyap aku sekejap, obvious sangat ker yang aku macam happy jer harini nih? Aku memang rasa happy, aku rasa macam hyper gitu, aku bersemangat aje sepanjang hari. 

Entah pasal apa, aku pun kurang pasti. Apa yang aku dapat rasakan, aku macam ada semangat sikit nih untuk terus kan aje kerja di sini. Aku macam nak buktikan pada diri aku sendiri (never mind orang lain) yang I'm not all that bad. I can pull this one off. *Mamposlah statement berbaur kebangkitan dari kebodohan* Memanglah aku tak nak buat apa-apa janji tapi aku akan cuba berfikiran waras sikit sebelum membuat apa-apa keputusan. 

Yang buat aku nih tak bagusnya, aku suka berDQ dengan diri sendiri. Aku perasan tuh. Macam tak ada pendirian pun satu hal. Macam hero cerita Keling kan? Aku tak sedar pun yang aku tak pandai menyanyi. Let alone menari.