Wednesday, October 10, 2012

27012008


Aku tak tahu pun yang hari ini akan snow. Itu yang bila aku keluar aje tadi, terkejut aku tenguk snow tengah lebat turun. Sejak malam semalam lagi turunnya, kat tanah ada lah dalam 2 inci snow yang dah accumulated. 

So tak lah sibuk sangat kerja hari ini, tambah-tambah Sunday, mall tutup awal dari biasa. Sonny tak berapa sihat, senyap aje dia tadi tuh. Bini dia pun tak sihat jugak, pukul 1 petang dah dihantar balik. Bengap diaorang nih, dah tahu sakit, suruh lah bini dia lepak kat rumah aje. Selalunya weekends memang bini dia lepak di rumah aje, tah pasal apa harinih dia ikut kerja. 

Aku sembang dengan Theresa (Tess) aje lah tadi, kadang-kadang buat lawak bodoh. Customers yang datang hari nih semuanya yang bengap-bengap, yang bangang-bangang, yang bodoh-bodoh, puas aku sama Tess nak explain. Ada aje yang buat hal nya, itu yang macam bengkek aje aku sama Tess hari ni nih. Itu yang kitaorang terpaksa buat lawak bodoh tuh, nak kasi hilang sikit tensen. 

Aku macam selalu jugak mengadu dengan Tess pasal hidup aku di New Hampshire nih. Tadi, aku beritahu dia yang aku dah dua bulan tak keluar ke mana-mana. Hari off aku, aku tak pergi mana-mana pun, lepak di rumah aje. Paling pun pergi 7-Eleven, Shaw's, kedai-kedai dekat dengan apartment aku duduk nih. Masalah transposrt lah puncanya. Setiap minggu aku bercadang nak ke Boston, on my day off. Tapi, tak pernah jadik pun, sebab aku rasa macam tak berbaloi gitu, terpaksa naik teksi, then naik train bagai. Dekat seratus dollars semuanya tuh, jauh lebih mahal dari tambang ke New York. 

Tapi aku kena keluar jugak, semak sangat otak aku kalau tak keluar langsung nih. So, Tess kasi suggestion nih, dia kata yang anak saudara dia, Rosa, boleh jadi aku punya driver, untuk hantar aku ke satu mall di Methuen, Massachusets (mall terdekat yang ada panggung wayang) yang dalam 20 minit perjalanan dari tempat aku nih. Petang, atau malam, bila Rosa habis kerja, dia datang jemput aku. Aku cuma isi minyak kereta aje.

Elok sangat idea tuh, terus aku setuju, dan aku kata yang aku nak kasi Rosa 20 dollars. Sebab kalau aku naik teksi pun, lebihkurang gitu jugak harganya kot. Mungkin lebih mahal. Lagipun, aku boleh save masa sikit, iyalah, nak tunggu teksi ada dalam sejam. 

Jadi, I'm so looking forward lah untuk hari off aku nanti nih, dan hari-hari off yang seterusnya. Itupun kalau aku terus kerja di sini lah, kan?

Ish, aku termengantuk, termalas pulak nak sambung tulis nih. Tertak ada mood pun satu hal nih. Dah dua bulan aku tak balik New York rupanya. Dah dua bulan....... lama dah tuh. Lama sangat dah tuh. 

Sawah ladang dan pohon nyior
Times Square dan jugak Broadway
Dengarkanlah jeritan hati
Ku ingin nyatakan
Aku sering merindu belaian mu
Aku sering merindui kasih mu

[Alleycats - Berita Dari Rantau]